وعده وزیر ارشاد برای افزایش ۱۰ میلیاردی بودجه تئاتر

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۹ بهمن ۱۳۹۵


وعده وزیر ارشاد برای افزایش ۱۰ میلیاردی بودجه تئاتر

وعده وزیر ارشاد برای افزایش ۱۰ میلیاردی بودجه تئاتر

 

582264518

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش ۱۰ میلیارد تومانی بودجه تئاتر در سال ۹۶ خبر داد.

 سید رضا صالحی امیری پس از تماشای نمایش «پوستر» در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیان کرد: در سال آینده بنا داریم مجموعه تئاتر کشور را تقویت کنیم و برآورد کرده‌ایم که بودجه سال ۹۶ را ۱۰ میلیارد تومان بودجه حوزه تئاتر را افزایش دهیم چون تئاتر نیاز جامعه ایران است و برای توسعه فرهنگی جامعه ایرانی نقش مهمی دارد. وی با اشاره به مضامین جشنواره امسال گفت: این مجموعه در انتقال فرهنگ ایرانی به مجموعه جامعه می‌تواند نقش بی‌بدیل داشته باشد. تئاتر در دهه چهارم انقلاب در حال یک جهش است و آینده خوب و امیدبخشی را برای آن می‌بینم. صالحی امیری هم‌چنین اضافه کرد: بازسازی تئاتر شهر در سال آینده تکمیل می‌شود، مخصوصاً این‌که تئاتر شهر یک مکان نوستالژیک برای تهرانیهاست. وی که با حضور در مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش «پستو» از شهرستان بیجار نشسته بود با اشاره به این اثر گفت: علاقه‌مند بودیم در جمع هنرمندان باشیم و کارنمایشی استان کردستان را که فرهنگی غنی دارد تماشا کردیم. امسال مجموعه تئاتر فجر باهمت معاونت هنری و دست‌اندرکاران این جشنواره حرکت بسیار خوبی را آغاز کرد و در این دوره ۱۸۷ اجرا به همراه ۱۹ اجرای خارجی از ۱۲ کشور حضور دارند که تهران و شهرستانها نیز بیش از صد اجرا را در جشنواره دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امسال استانها حضور فعال و خوبی در جشنواره داشتند و میانگین سنی کارگردانها نیز ۳۶ سال بوده که حضور نسل جدیدی را نشان می‌دهد.

  باز هم به تئاتر میآیم اما غیررسمی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این‌که آیا اولین حضورش در حوزه تئاتر ادامه‌دار خواهد بود یا خیر بیان کرد: من قبلاً هم به تئاتر می‌آمدم و به آن علاقه‌مند بودم. از این به بعد هم می‌آیم اما سعی می‌کنم غیررسمی بیایم که جذابیت بیشتری برایم داشته باشد. بخشی از مصرف فرهنگی بنده فیلم، موسیقی و تئاتر است که البته علقه ما فرهنگیها به هنر ذاتی و درونی است.

او با تأکید بر این‌که تئاتر مربوط به دیروز و امروز ایران نیست و تعزیه به‌عنوان یکی از برنامه‌های آیینی ما قدمتی طولانی دارد ادامه داد: تئاتر در دل خود همه هنرها از جمله موسیقی را دارد و ما نیازمند توجه و توسعه بیشتر آن هستیم که ان‌شاءالله در سال ۹۶ شاهد خواهیم بود که تئاتر جهش امیدبخشی خواهد داشت.

  تئاتر شهر متحول میشود

صالحی امیری در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر وضعیت بازسازی تئاتر شهر و این‌که آیا بودجه‌ای جدا از ۱۰ میلیارد وعده داده‌شده به آن اختصاص داده خواهد شد گفت: بخشی از بازسازی تئاتر شهر انجام‌شده و تمام تلاش ما بر این است که این اقدام تکمیل شود بنابراین سال آینده شاهد تحولی در این مجموعه خواهید بود. همه ملت خوشحال خواهند شد که تئاتر شهرشان زیبا، جذاب و پرمخاطب باشد. ازآنجاکه این مجموعه برای تهرانیها یک مجموعه نوستالژیک است حتماً به آن توجه بیشتری خواهیم داشت.

 پاسخ مراد خانی درباره شایعه استعفایش

در زمان حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر علی مراد خانی (معاون هنری)، مهدی شفیعی (مدیرکل هنرهای نمایشی) و پیمان شریعتی (مدیر مجموعه تئاتر شهر) نیز وی را همراهی می‌کردند که پس از صحبتهای صالحی امیری با خبرنگاران، مراد خانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا خبر استعفایش از معاونت هنری و هم‌چنین پلمپ دفترش صحت دارد ضمن رد این مسأله تأکید کرد: هر وقت یک مسؤول جدید می‌آید چنین شایعاتی مطرح می‌شود و من امروز در دفتر خود بوده‌ام. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *