وعده سختگیری بیشتر برای بهبود کیفیت و خدمات پس از فروش خودرو

دسته: حقوق کار
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵


وعده سختگیری بیشتر برای بهبود کیفیت و خدمات پس از فروش خودرو

گلایه‌ مشتریان خودرو و برخی مسئولان از کم و کیف خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در حالی ادامه دارد که هنوز گزارش رضایتمندی مشتریان از این خدمات در سال ۹۴ منتشرنشده است.
آخرین ارزیابی رسمی صورت گرفته از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال 93 حاکی از نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت و هزینه خدمات ارائه‌شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروست. بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، از میزان رضایتمندی مشتریان خودرو در آن سال که با نظرسنجی بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ارائه شد، مشتریان همچنان از خدمات اصلی ارائه‌شده از سوی این شرکتها ناراضی بودند.
کمبود یا نبود قطعات یدکی، کیفیت پایین خدمات و تعمیرات و دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بود اما هنوز هم مشتریان خودرو و حتی وزیر صنعت، دل‌خوشی از کم و کیف خدمات پس از فروش خودرو ندارند.
معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیان اینکه آخرین گزارشی که درزمینه خدمات پس از فروش خودرو منتشر کرده‌ایم مربوط به پایان سال 93 است، گفت: در گزارش مذکور میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش شرکتهای خودروسازی در خودروهای سبک سواری 741 نمره از هزار یعنی حدود 74 درصد بوده و این رقم در مورد خودروهای سنگین تجاری و باری 690 از هزار نمره یعنی حدود 69 درصد بود که با آمارهای مطلوب خدمـات
پس‌از فروش فاصله دارد. سعید تاجیک در مورد زمان اعلام گزارش جدید ارزشیابی خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی افزود: این گزارشها سالانه منتشر می‌شود و گزارش مربوط به ارزشیابی خدمات پس از فروش خودرو در سال 94 اواخر خرداد‌ماه 95 منتشر خواهد شد.
انتقاد وزیر از خدمات پس از فروش
این در حالی است که در جلسه اخیر شورای سیاستگذاری خودرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با روشهای موجود نمی‌توانیم به رضایتمندی مشتریان خودرو برسیم، بار دیگر وعده سختگیری بیشتر برای بهبود کیفیت و خدمات پس از فروش خودرو را مطرح و تأکید کرد: اهداف کیفی سختگیرانه‌تری برای ارتقای سطح کیفی محصولات، خدمات و رضایتمندی مشتریان در نظر گرفته خواهد شد. محمدرضا نعمت‌زاده با بیان اینکه باید خودرویی که به‌دست مشتریان می‌رسد بدون عیب باشد، افزود: در مورد خدمات پس از فروش نیز تأکید بر ارتقا و آموزش در این زمینه یک ضرورت است. باید ضعفهای ما در خدمات برطرف شده، رضایتمندی مشتریان در دستور کار باشد و به این باور برسیم که مشتری حق دارد.
منبع: همشهری آنلاین


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *