وظیفه وزارت نفت برای مشتری‌یابی در خصوص صادرات گاز

دسته: تازه های قوانین , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۹ اسفند ۱۳۹۵


وظیفه وزارت نفت برای مشتری‌یابی در خصوص صادرات گاز

با رأی موافق نمایندگان صورت گرفت؛

وظیفه وزارت نفت برای مشترییابی در خصوص صادرات گاز

 

 

590763727

  وزارت نفت در صورت افزایش تولید گاز به یک هزار میلیون مترمکعب در روز موظف شد نسبت به صادرات گاز به کشورهای همسایه و اروپا که در حال حاضر مشتری گاز ایران نیستند، اقدام کند.

نمایندگان در نشست علنی روز چهارشنبه، 4 اسفندماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 96 کل کشور با بند (1) الحاقی تبصره 1 این لایحه که در رابطه با صدور گاز به کشورها باهدف افزایش تولید با 134 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

دربند (1) الحاقی تبصره 1 لایحه بودجه سال آینده آمده است: به‌منظور اجرایی نمودن سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی، وزارت نفت موظف است در صورت افزایش تولید گاز به یک هزار میلیون مترمکعب در روز، با استفاده از امکانات و توانایی بخش خصوصی نسبت به صادرات گاز به کشورهای همسایه و اروپا که در حال حاضر قرارداد خرید گاز از جمهوری اسلامی ایران ندارند، اقدام نماید. درآمد حاصله به حساب شرکت دولتی تابعه این وزارت نزد خزانه‌داری کل واریز می‌شود.

بخش هزینه‌ای موجود در این بند پس از پایان رسیدگی مجلس به امورات هزینه‌ای لایحه بودجه سال 96، در صحن علنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *