وظایف بهزیستی در پیشگیری از اعتیاد، طلاق و کودکان خیابانی

دسته: حقوق و اجتماع , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵


وظایف بهزیستی در پیشگیری از اعتیاد، طلاق و کودکان خیابانی

رئیس سازمان بهزیستی تشریح کرد:

وظایف بهزیستی در پیشگیری از اعتیاد، طلاق و کودکان خیابانی

 471324024

رئیس سازمان بهزیستی وظایفاین سازمان را در پیشگیری از اعتیاد، طلاق و کودکان خیابانی در قالب برنامه ششم توسعه تشریح کرد.

انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح مرکز جامع مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ با بیان این‌که فناوری با تمام آثار مثبت خود زندگی اجتماعی را دچار مشکلاتی کرده است گفت: اگر به این مشکلات توجه نکنیم روند آسیبهای اجتماعی افزایش پیدا می‌کند.

وی فاصله گرفتن از آموزه‌های دینی و اخلاقی، بی‌هدفی و طرد اجتماعی را از دلایل افزایش آسیبهای اجتماعی مثل اعتیاد و طلاق دانست و افزود: باید با تحکیم آموزه‌های دینی با آسیبهای اجتماعی مقابله کنیم.

بندپی با اشاره به سه برنامه‌ای که بهزیستی به مجلس داده است گفت:‌ برنامه اول پیشگیری از معلولیتها، طلاق‌، آموزه‌های زندگی و اجباری شدن ژنتیک بوده که تاکنون موفق بوده‌ایم برنامه دوم مداخله به هنگام که مرکز مشاوره در این برنامه جای دارد و سومین طرح استفاده از ظرفیت مردم‌نهاد است که امیدواریم موفق باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در مداخلات بهنگام افرادی که دچار بحران،‌ اضطراب، عدم آرامش می‌شوند نیاز به مشاوره دارند که خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در این راستا ایجادشده است.

وی با اشاره به این‌که در گذشته فضای استانداردی برای مشاوره وجود نداشت گفت: به همین دلیل رئیس‌جمهور دستور داد خدمات مشاوره موردحمایت قرار گیرد.

محسنی بندپی گفت:‌باید بر اساس رصد آسیبها جلو برویم، استانداردسازی و تقویت برنامه پیشگیری در اولویتها است این در حالی است که در برنامه ششم توسعه برخلاف برنامه‌های قبلی به بهزیستی توجه بیشتری شده است.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در برنامه ششم توسعه و در بند ۹۰ پیشگیری از معلولیتها و در بند ۹۵ برای کاهش طلاق پیشگیری و پذیرش کودکان خیابانی بسته خدمات جامع پیشگیری از اعتیاد، درمان و حمایت از آنها جزو وظایف بهزیستی قلمداد شده که امیدواریم با همکاری سمنها آن را محقق کنیم.

وی گفت:‌ امیدواریم خدمات مشاوره نیز در قالب مشاغل سخت تعریف شود چرا که مشاوران بار مسایل افراد را به همراه دارند. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *