وضعیت تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس در سال ۹۶

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵


وضعیت تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس در سال ۹۶

معاون وزیر آموزشوپرورش خبر داد:

وضعیت تعطیلی پنجشنبههای مدارس در سال ۹۶

 

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش وضعیت تعطیلی پنجشنبههای مدارس در سال ۹۶ را اعلام کرد.

مهدی فیض (معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش، درباره وضعیت تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس در سال تحصیلی آینده، گفت:‌ در این‌باره، هنوز آموزش‌وپرورش به تصمیم نهایی نرسیده است. قبلاً یک کار تحقیقی در ارتباط با پنج‌شنبه‌های مدارس صورت گرفته بود که آن کار از نظر علمی و نظارت، به عنوان مبنای تصمیم‌گیری مورد تایید قرار نگرفت و قرار شده است که کار جدیدی در این ارتباط صورت بگیرد.

وی با اشاره به این‌که سال آینده، تدوین ظرفیتهای قابل استفاده در فرصتهای روز پنج‌شنبه با تأکید بر فعالیتهای غیردرسی در دستور کار است، اظهار داشت: کار تحقیقی جدید که قرار است در ارتباط با فعالیتهای پنج‌شنبه‌های مدارس صورت گیرد تا آخر خرداد مشخص می‌شود و در نهایت نتایج برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای عالی آموزش‌وپرورش اعلام شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب که در فعالیت پنج‌شنبه‌های مدارس در سال آینده قطعاً تغییراتی رخ خواهد داد، افزود: یک عنصر تغییر این خواهد بود که فعالیت دانش‌آموزان در روزهای پنج‌شنبه صرفاً در چهاردیواری مدرسه محدود نخواهد بود.

فیض ادامه داد: به‌طور مثال مراکزی تحت عنوان اردوگاه یا کانونهای پرورشی- فکری که در سطح کشور حدود ۱۲۰۰ مورد می‌شوند، در روزهای پنج‌شنبه فعال خواهند شد و فعالیتهای کانونی قوت می‌گیرد بنابراین فعالیت دانش آموزان لزوماً در فضای مدرسه ممکن است، نباشد. این تفاوتی است که در برنامه موجود با گذشته اتفاق خواهد افتاد؛ یعنی دانش‌آموز فعالیت می‌کند، اما لزوماً در مدرسه نخواهد بود. منبع: ایلنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *