وضعیت آتش‌بس در اوکراین خیلی خوب نیست

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۹ اسفند ۱۳۹۵


وضعیت آتش‌بس در اوکراین خیلی خوب نیست

وضعیت آتشبس در اوکراین خیلی خوب نیست

 

 

Pro-Russian Protesters Declare Federal Republic of Donbass

رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد، وضعیت آتشبس در اوکراین “خیلی خوب” به نظر نمیرسد و کاملاً نمیتوان عقبنشینی سلاحهای سنگین که مورد توافق قرارگرفته را
تأیید کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، لامبرتو زانیر، دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا که ناظر بر وضعیت درگیری در اوکراین است گفت: به نظر می‌رسد که برخی فعالیتهای مخاصمه جویانه ادامه دارد. من نمی‌خواهم که همه‌چیز در آخرین دقیقه تأیید شود اما وضعیت اوکراین خیلی خوب به نظر نمی‌رسد.

وی در مصاحبه با رویترز در محل مقر سازمان ملل گفت: چیزی که ما در اوکراین شاهد هستیم تداوم درگیری فعال است که عمدتاً در آن سلاحهای سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در مواردی نیز انفجارهایی رخ‌داده که به معنی استفاده طرفهای درگیر از خمپاره‌ها و سلاحهای سنگین دیگر است که نقض آتش‌بس محسوب می‌شود.

این در حالی است که به نظر می‌رسید نیروهای دولتی اوکراین و شورشیان مورد حمایت روسیه آتش‌بس جدید را رعایت کرده‌اند و هر یک از طرفین پایبندی طرف مقابل به آتش‌بس را تأیید کردند.

زانیر گفت: “سردرگمی” در وضعیت ادامه دارد و پتانسیل ازسرگیری دوباره درگیریهای شدید وجود دارد.

وی اظهار کرد: پائولو کلیمکی، وزیر امور خارجه اوکراین تأیید کرده که دستورالعملهای لازمی برای دادن اطلاعات مربوط به عقب‌نشینی سلاحهای سنگین به سازمان امنیت و همکاری اروپا صادرشده است.

با این حال او گفت: ما فعلاً داریم بررسی می‌کنیم و تأیید این اقدام فعلاً صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: تاکنون مدارک یا اطلاعاتی از جانب جدایی‌طلبان به من داده نشده است.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *