وزیر راه و شهرسازی ، استیضاح و رأی اعتماد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲ اسفند ۱۳۹۵


وزیر راه و شهرسازی ، استیضاح و رأی اعتماد

وزیر راه و شهرسازی ، استیضاح و رأی اعتماد

 

28  آخوندی در جلسه استیضاح خود که روز گذشته با 34 امضا اعلام وصول شده بود پشت تریبون قرار گرفت و به دفاع از عملکرد خود در وزارت راه و شهرسازی پرداخت.

وی با بیان این موضوع که علی‌رغم خشک‌سالی مالی 25 هزار میلیارد تومان در زیرساختها سرمایه‌گذاری کرده‌ام. از نمایندگان خواست تا این رقم را با دولتهای پیش مقایسه کنند. وی افزود: اینها اتفاقی نیست و نشان از تدبیر و توجه به اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی شعار نیست. سه‌سال مدیریت من را با سه‌سال گذشته در دوران پرپولی دولت قبل مقایسه کنید. ما 5 هزار کیلومتر جاده اضافه کردیم، 7 هزار کیلومتر آسفالت کردیم، 6500 روکش آزادراه داشته‌ایم که در سه سال گذشته در دولت قبل این رقم 5 هزار کیلومتر بوده است. اتفاقات بزرگی رخ داده و نیاز به‌ دقت دارد.

آخوندی در ادامه دفاعیات خود گفت: آزادراه تهران- شمال تبدیل به یک افسانه شده بود و همه می‌گفتند ان‌شاءالله تکمیل این آزادراه به زمان ظهور امام زمان (عج) ماند. اما اکنون این آزادراه را به این‌جا رساندیم. به خدا اینها اتفاقی نیست.

آخوندی ادامه داد: ما 7 وسیله و 7 راه را برای تأمین منابع مالی در نظر گرفتیم. من در دو سال گذشته برای 318 هزار میلیارد تومان طرح مذاکره کردم و برای 264 هزار میلیارد تومان یادداشت تفاهم امضا کردم اما قرارداد قطعی است برای 163 هزار میلیارد تومان. کجا چنین چیزی را در گذشته سراغ دارید؟!

برای چهار تا لنج کوچک و هواپیمای دست دوم مذاکره نمی‌کردم، سازندگی صحنه هوی سیاسی نیست.

آخوندی تأکید کرد:‌ باور کنید تغییر انگاره دست کردن در جیب دولت به رفتن به سمت بخش خصوصی در راستای اقتصاد مقاومتی کار کوچکی نیست.

ما بیش از 60 فرودگاه داریم که فقط 9 فرودگاه فعال هستند، هم‌چنین 16 ایستگاه راداری با 14 رادار داریم که همه آنها عمرشان را کرده‌اند.

ما 245 هواپیما داشتیم، 100 فروندش زمین‌گیر است شما که فرودگاه می‌روید بببینید که چگونه فرودگاههای ایران به گورستان هواپیماها تبدیل شده است.

باورتان می‌شود باند فرودگاه مهرآباد بیش از 40 سال مرمت نشده است؟

من وقتی می‌گفتم که هواپیماها را بدون اتکا به بودجه دولت نوسازی می‌کنم،‌ دوستان دولت هم باورشان نمی‌شد. شما می‌بینید که در ایران بیش از 100 هواپیما نو را با ایرباس قرار داد بستیم.

از روز اولی که وارد این بحث شدیم بحث من این بود که من می‌فهمیدم ناوگان را بخواهیم نوسازی کنیم بیش از 200 میلیارد دلار باید سرمایه‌گذاری کنیم مدلی که ما طراحی کردیم اجاره به شرط تملیک بود. در هر جلسه‌ای من این را می‌گفتم همه به سخره می‌گرفتند که مگر می‌شود کشوری که سالها تحریم بوده است و قرار داد مستقیم با بویینگ و ایرباس نداشته است بدون اتکا دولت این کار بکند؟ امروز شما می‌بینید که این کار با حذف تمام واسطه‌ها با افتخار انجام دادیم، نماینده بوئینگ و ایرباس به ایران آمدند و مذاکره کردند. این یک کار بزرگی است. بندر چابهار یک ریال اعتبار ندارد و بیش از 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. تمام تجهیزات بندر چابهار را از آلمان در مناقصه‌ای با قیمتی کمتر از تجهیزات چینی انتخاب کردیم و این موضوع قابل توجه است. آخوندی پس از آن‌که در ادامه دفاعیاتش بر این جمله که «از بابت هر قصور از دستگاه خودم یا شخص خودم پوزش می‌طلبم.» تأکید کرد. در ادامه جلسه که در نوبت بعدازظهر در مجلس برگزار شد، نمایندگان با رأی خود یکبار دیگر به آخوندی اعتماد کردند.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *