وزیر علوم: به دنبال عاری کردن دانشگاهها از دخانیات هستیم

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵


وزیر علوم: به دنبال عاری کردن دانشگاهها از دخانیات هستیم

وزیر علوم: به دنبال عاری کردن دانشگاهها از دخانیات هستیم

 148204362

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد گسترش دانشگاههای عاری از دخانیات بهصورت جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و دستورالعملهای این موضوع نیز تهیهشده است.

دکتر محمد فرهادی در مراسم تقدیر از مدال‌آوران ورزش دانشگاهی اظهار کرد: فدراسیون ورزش دانشگاهی به‌عنوان متولی ورزش قهرمانی در دانشگاهها به‌عنوان پل ارتباطی بین مجموعه آموزش عالی کشور، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیونهای ورزشی عمل می‌کند و خوشبختانه تعامل خوبی نیز در این‌باره وجود دارد که این تعامل باید در همه سطوح در استانها نیز افزایش پیدا کند.

وزیر علوم افزود: ما باید در کنار ورزش قهرمانی به ورزش قهرمانی در دانشگاهها نیز توجه جدی داشته باشیم و واحدهای ورزشی در دانشگاهها باید به‌گونه‌ای باشند که دانشجویان را به سمت ورزش ترغیب کنند نه این‌که دانشجو صرفاً برای کسب نمره در این واحدها حضور یابد.

وی با بیان این‌که قبول دارد فضاها و امکانات ورزشی در دانشگاهها خیلی کم است، تصریح کرد: توسعه فضاها و امکانات ورزشی قطعاً رشد خواهد داشت و این موضوع در برنامه‌های توسعه‌ای و راهبردی دانشگاهها دیده‌شده است. در حال حاضر 100 اتاق یا فضای تندرستی در خوابگاههای دانشجویی تجهیز شده‌اند و برنامه گسترش دانشگاههای عاری از دخانیات به‌صورت جدی دنبال می‌شود، در این راستا دستورالعملهای آن نیز تعیین‌شده تا موضوع استعمال دخانیات در دانشگاهها کنترل شود.

وی با بیان این‌که مراکز تندرستی در دانشگاهها رشد داشته و به 50 مرکز رسیده است گفت: این مراکز نقش مهمی در ارزیابی جسمانی دانشجویان ایفا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت جسمانی آنها اطلاع دقیق‌تری داشته باشیم. باید نخبه‌های ورزش دانشگاهی مورد شناسایی قرار گیرند تا بتوانیم هرچه بیشتر شاهد موفقیت آنها باشیم. ان‌شاءالله بودجه مناسبی برای موفقیت ورزشکاران دانشجویی در یونیورسیاد سال آینده تعیین خواهد شد تا دانشجویان با دغدغه کمتر خود را برای حضور در این مسابقه‌ها آماده کنند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *