وزارت کشور فلسطین در غزه از جزئیات ترور شهید فقها پرده برداشت

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱ خرداد ۱۳۹۶


وزارت کشور فلسطین در غزه از جزئیات ترور شهید فقها پرده برداشت

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت کشور فلسطین در نوار غزه ه طی کنفرانسی خبری از جزئیات ترور شهید مازن فقها اسیر آزاده قسامی پرده برداشت.

مدیر کل سرویس های امنیتی در نوار غزه تاکید کرد که این سرویس ها از نخستین لحظات ترور شهید فقها در شامگاه روز جمعه مصادف با ۲۴ مارس تحقیقات برای کشف سرنخ و پی بردن به جزئیات حادثه را آغاز کردند و در این راستا تدابیر امنیتی لازم را نیز بکار بستند. توفیق ابو نعیم اظهار داشت که در نتیجه این تحقیقات ضربه سختی به سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی و دیگر سازمان های امنیتی آن وارد آمد. ابو نعیم افزود که پس از تلاش های گسترده و شبانه روزی، سرویس های امنیتی نوار غزه موفق به شناسایی و بازداشت ( أ . ل) ۳۸ ساله و قاتل شهید مازن فقها شدند. او در جریان تحقیقات به ترور شهید فقها و جاسوسی برای سازمان اطلاعات دشمن صهیونیستی اعتراف کرد. وی ادامه داد که علاوه بر فرد مذکور، ۲ جاسوس دیگر به نام های ( ه . ع) و (ع و ن ) نیز که در این جنایت دست داشتند، بازداشت شدند. تمامی بازداشت شدگان اعتراف کردند که مستقیما از سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی دستور گرفته و شهید فقها را ترور کرده اند. مدیر کل سرویس های امنیتی در نوار غزه خاطر نشان کرد که دشمن صهیونیستی برای اجرای طرح ترور شهید فقها هم از جاسوسان خود استفاده کرده است و هم از طریق پهباد جاسوسی نیز این عملیات را تحت نظر داشته است و عاملان این جنایت مستقیما با افسران سازمان اطلاعات صهیونیستی در ارتباط بودند و ۸ ماه برای انجام این طرح برنامه ریزی کرده بودند. توفیق ابو نعیم اظهار داشت که ۳ جاسوس بازداشت شده در جنایت های دیگری نیز از جمله شهادت شماری از شهروندان و مبارزان مقاومت و بمباران ساختمان ها و مراکز دولتی و غیر دولتی دسته داشته اند و با دشمن صهیونیستی همکاری کرده اند. ابو نعیم اشاره کرد که عملیات گسترده سرویس های امنیتی نوار غزه برای کشف جزئیات ترور شهید مازن فقها در نهایت منجر به بازداشت ۴۵ نفر از جاسوسان دشمن صهیونیستی شد و ضربه سختی به سازمان اطلاعات این رژیم وارد آمد. وزارت کشور فلسطین در نوار غزه دشمن صهیونیستی را مسئول ترور شهید مازن فقها اعلام کرده و گفت سرویس های امنیتی غزه وارد مرحله تازه ای از نبرد با دشمن صهیونیستی شده اند.

توفیق ابو نعیم خاطر نشان کرد که عملیات ها و تدابیر امنیتی سرویس های امنیتی نوار غزه برای شناسایی و بازداشت جاسوسان دشمن و تقویت جبهه داخلی ادامه خواهد داشت. وی تاکید کرد که جاسوسان و مزدوران دشمن هرگز نمی توانند از چنگال عدالت بگریزند و وعده های دشمن صهیونیستی به آنان هرگز محقق نمی شود و بهتر همه آن ها هرچه زودتر توبه کرده و به دامان ملت بازگردند. ابو نعیم تصریح کرد که ما به تلاش های خود برای حفظ و تقویت جبهه داخلی ادامه خواهیم داد و همیشه حامی و پشتیبان مقاومت خواهیم بود.

لازم به ذکر است که ۳ جاسوس بازداشت شده دشمن صهیونیستی ماه مارس گذشته شهید مازن فقها اسیر آزاده و از اعضای برجسته گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس را مقابل منزلش در محله تل الهوا در غرب غزه به ضرب گلوله به شهادت رساندند. منبع:مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *