واکنش شورای عالی سیاسی یمن به قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۵ مهر ۱۳۹۵


واکنش شورای عالی سیاسی یمن به قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل

واکنش شورای عالی سیاسی یمن به قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل

یک منبع مسؤول در شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به ناامیدی دوباره مردم یمن از شورای حقوق بشر سازمان ملل،‌ قطعنامه اخیر این شورا درباره یمن را محکوم کرد.

دنیای حقوق: این منبع ضمن محکومیت قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره یمن که در سی و سومین جلسه شورای مذکور صادر شد، گفت: مردم یمن بار دیگر از شورای حقوق بشر که مانند دیگر نهادهای بین‌المللی در برابر نفوذ و غلبه پولهای کشورهای نفت‌خیز شورای همکاری خلیج‌فارس، قلدری و استکبار کشورهای استعمارگر تسلیم می‌شوند، ناامید شد.منبع مذکور تصمیم برای تشکیل کمیته‌ای توسط دشمنان یمن برای تحقیقات در خصوص حملات در یمن را تصمیمی غیرمسئولانه و برخلاف عقل و منطق توصیف کرد و آن را اقدامی بیهوده دانست که به انسانیت و حقوق بشر اهانت کرد. او گفت: با این تصمیم مجرم خود قاضی تحقیقات در جنایاتش می‌شود که به‌نوعی توطئه و مشارکت در جرم است.

وی با اشاره به سازمانهای بین‌المللی حقوق بشر که پیشنهاد هلند برای تشکیل یک کمیته بین‌المللی و مستقل تحقیقات را تأیید کردند، از سازمانها و نهادهایی که با شفافیت درزمینهٔ حقوق بشر تلاش می‌کنند خواست یک کمیته بی‌طرف برای تحقیقات درباره جنایات دشمنان یمن تشکیل دهند.

همچنین منبع یادشده از این نهادها دعوت کرد جهت اطلاع از جنایاتی که دشمن در یمن مرتکب شده به این کشور سفر کنند و به‌این‌ترتیب ماهیت شورای حقوق بشر و هیأتهای بین‌المللی دیگر را بشناسند و متوجه شوند که آنها تنها به صندوقهای قفلی تبدیل‌شده‌اند که تنها با پول ریاض و کشورهای استعمارگر باز می‌شوند.

منبع: ستاد حقوق بشر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *