واکنش سید حسن نصرالله به جنایت عربستان در صنعا

دسته: غیر حقوقی
یک دیدگاه
یکشنبه - ۱۸ مهر ۱۳۹۵


واکنش سید حسن نصرالله به جنایت عربستان در صنعا

واکنش سید حسن نصرالله به جنایت عربستان در صنعا

 

دبیر کل حزبالله لبنان جنایت وحشیانه رژیم سعودی در بمباران مجلس عزا در جنوب صنعا را که به شهادت و زخمی شدن صدها تن منجر شد، محکوم کرد.

سید حسن نصرالله گفت: جنگنده‌های سعودی عامدانه و آگاهانه اقدام به بمباران یک سالن بزرگ در صنعا کردند؛ سالنی که گنجایش هزاران تن را داشت و در آن مراسم ترحیم برپاشده بود و در آن مسؤولان عالی‌رتبه یمنی حضور پیداکرده بودند. دراین حمله، سعودیها عامدانه بیشترین تعداد ممکن از مردم را به خاک و خون کشیدند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ازنظر من و بسیاری از دیگر افراد چنین جنایتی از این رژیم، طبیعی و قابل پیش‌بینی بود. هنگامی‌که به تاریخ این رژیم نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که از همان آغاز تأسیس تاکنون چه جنایتهایی در جزیره العرب و در کشورهای همسایه و در عراق انجام داده است. آنها تا هر جا که شمشیرها و تفنگهایشان رسیده است، جنایت کرده‌اند. من امشب نمی‌خواستم در خصوص جنایت سعودیها سخن بگویم اما ناگزیرم که با فریادی رسا این کشتار هولناکی را که سعودیها امروز مرتکب شده‌اند، محکوم کنم. ما این جنایت را محکوم می‌کنیم؛ هرچند که لفظ «محکوم کردن» برای تقبیح این کشتار، کوچک و نارساست. دبیر کل حزب‌الله لبنان بابیان این‌که پول سعودی، تصمیم سیاسی، نفت و طرحهای آن در منطقه در خدمت آمریکاییها است، تأکید کرد: امروز باید باسیاستهای آمریکا و طرح صهیونیستی در منطقه که اوج فساد است، مبارزه و مقابله کنیم.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: سعودی آنچه آمریکا می‌خواهد انجام می‌دهد و از روشهای گمراه‌کننده استفاده می‌کند. سعودی میلیاردها دلار سلاح از آمریکا می‌خرد و از این سلاحها در کشورهای عربی و اسلامی استفاده می‌کند تا بازار سلاح آمریکا رونق داشته باشد و کارخانه‌های سلاح سود ببرند.

دبیر کل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هنگامی‌که ما از مرزهای لبنان در مقابل هر متجاوز و تروریستی دفاع می‌کنیم، در داخل مردم لبنان با خطری مواجه هستند که اهمیت آن از خطرهای امنیتی کمتر نیست و آن خطر و تهدید مواد مخدر است که همه لبنان و طوایف آن را بدون استثنا و شاید با اندکی اختلاف فراگرفته است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما برای ادای تکالیف واجب خود در رویارویی با دشمن صهیونیستی و مقابله با خطر تکفیری در مرزهای شرقی لبنان با سوریه شهدا و مجروحانی تقدیم کرده‌ایم و هرگز نمی‌پذیریم در داخل لبنان فساد مانند مواد مخدر و تجارت انسان رواج داشته باشد. وی بابیان این‌که مقابله با کشت، توزیع، قاچاق و استعمال مواد مخدر در لبنان به یک برنامه کامل نیاز دارد، گفت: از دولت لبنان می‌خواهیم به مسؤولیتهایش دراین زمینه عمل کند. دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: دشمنان و برخی طرفها در لبنان قصد دارند جامعه ما، پشت جبهه و جوانان ما را که ستونهای کشور، ارتش، امنیت، دولت و مقاومت هستند، نابود کنند. سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: از تلاشهای نیروهای امنیتی لبنان قدردانی می‌کنیم اما آمار اعتیاد، کشت، قاچاق و توزیع مواد مخدر بسیار بالا رفته است و دشمنان برای گسترش این شرایط خطرناک در لبنان برنامه‌ریزی کرده‌اند. وی با تأکید براین که لبنان هرگز پایگاه و گذرگاهی برای قاچاقچیان مواد مخدر نخواهد بود، تصریح کرد: کشت، توزیع، قاچاق و استعمال مواد مخدر ممنوع است و باید با آن قاطعانه مقابله شود. دبیر کل حزب‌الله خطاب به تجار و قاچاقچیان مواد مخدر گفت: اگر ذره‌ای احساس نوع‌دوستی دارید، قتل و نابودی جوانان لبنانی را متوقف کنید.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
عارف دوشنبه 19 مهر 1395 - 5:35 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

رژیم آل سعود باید از بین برود…

تصویر امنیتی را وارد کنید *