واکنش روسیه به اقدام آمریکا در اخراج دیپلماتهای روس

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۵


واکنش روسیه به اقدام آمریکا در اخراج دیپلماتهای روس

   واکنش روسیه به اقدام آمریکا در اخراج دیپلماتهای روس

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-09-06 06:56:47Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

به نقل از رویترز، یک مقام عالیرتبه آمریکا اعلام کرد که مقامات واشنگتن در واکنش به کمپین آزار و تعرض به دیپلماتهای آمریکایی در مسکو، ۳۵۵ دیپلمات روسیه را از خاک خود اخراج و دو مجتمع اقامتی متعلق به روسها را در ایالات نیویورک و مریلند تعطیل کردند.

این مقام در خصوص علت این اقدام واشنگتن مدعی شد که «این تصمیمات در واکنش به آزار و اذیت دیپلماتهای آمریکایی توسط روسیه و اقدامات خلاف عرف دیپلماتیک دیپلماتهای روسیه اتخاذشده است». به دنبال اخراج 35 دیپلمات روسیه توسط دولت آمریکا و تشدید تنشها میان دو کشور، مسکو با هشدار به مسؤولان کاخ سفید تأکید کرد که آمریکا به دنبال «نابودی نهایی» روابط میان دو کشور است. به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، در بیانیه صادرشده از سوی کاخ کرملین آمده است: واشنگتن به دنبال نابودی نهایی روابط میان آمریکا و روسیه است. مسکو به شکل قاطع اتهامات بی‌اساسی که از جانب آمریکا علیه مسکو مطرح‌شده، رد می‌کند. در این بیانیه که از سوی دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه قرائت شد هم‌چنین آمده است: تصمیمات اخیر واشنگتن دو مسأله را دنبال می‌کند نابودی نهایی روابط میان آمریکا و روسیه که هم‌اکنون نیز درواقع قطع‌شده است و دوم وارد آوردن ضربه‌ای مهلک به برنامه‌های رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در سیاست خارجه این کشور. دولت آمریکا به دلیل آن‌چه که«دخالت سایبری روسیه در انتخابات آمریکا خوانده» ۳۵ دیپلمات این کشور را از ایالات‌متحده اخراج کرده است.

پسکوف با ابراز تأسف از این‌که این تصمیم را دولت اوباما و شخص وی اتخاذ کرده‌اند، متعهد شد که کرملین پاسخی مناسب به آن خواهد داد.

پسکوف گفت: بدون شک پاسخی مناسب بر اساس اصل مقابله‌به‌مثل در قبال این تصمیم ایالت متحده اتخاذ خواهد شد. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *