واکنش آموزش‌وپرورش به خبر فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بازداشتها

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۱ شهریور ۱۳۹۵


واکنش آموزش‌وپرورش به خبر فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بازداشتها

واکنش آموزش‌وپرورشبه خبر فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بازداشتها

10-%d9%88%d8%a7%da%a9%d9%86%d8%b4-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4

حجت‌الاسلام ناصری زنجانی؛ معاون حقوقی وزیر آموزش‌وپرورش درباره تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تحقیق و تفحص ازجمله ابزارهای مجلس است. بر همین اساس و طبق آیین‌نامه، برخی نمایندگان، تحقیق و تفحص در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان را مطرح کردند که این طرح به کمیسیون مربوطه رفته است.
وی افزود: در این مرحله کمیسیون، طرح ارائه‌شده را موردبررسی قرار می‌دهد، اگر تحقیق و تفحص کننده قانع شد که منتفی می‌شود، در غیر این صورت تحقیق باید انجام شود، لذا اگر قرار بر انجام تحقیق و تفحص باشد که به صحن مجلس می‌آید و اگر مجلس رأی دهد، هیأت مستقرشده و کار را آغاز می‌کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر این قضیه در مرحله بررسی در کمیسیون است؛ یعنی تعدادی از نمایندگان تحقیق و تفحص را مطرح کرده و به کمیسیون فرستاده‌اند، در کمیسیون 2 جلسه برگزار شد، هیأتی مرکب از بعضی از اعضای کمیسیون و همکاران ما در صندوق ذخیره فرهنگیان آموزش‌وپرورش تشکیل‌شده و قرار است که آنها موضوع را بررسی کنند.
معاون حقوقی وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: ظرف بیست‌وچند روزی که مجلس تعطیل است؛ چنانچه مطالبی ارائه شد و آقایان را قانع کرد که تحقیق و تفحص لازم نیست که موضوع تمام می‌شود، در غیر این صورت به مجلس می‌رود.
وی درباره خبرهایی مبنی بر فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تاکید می‌کنم که در حال حاضر هیچ‌چیز ثابت نشده و حرفهایی که زده می‌شود در هیچ مرجع و محکمه‌ای به اثبات نرسیده است.
حجت الاسلام ناصری زنجانی اظهار داشت: بعضی‌ها اتهاماتی را مطرح کردند که بر پایه آن بازداشت‌هایی صورت گرفته و برخی هم برای ادای توضیحات احضار شده و به سؤالات پاسخ گفته و بازگشتند. به هر صورت برفرض اگر بازداشتی هم صورت گرفته باشد؛ موجب اثبات جرم نمی‌شود. بازهم تاکید می‌کنم که هیچ‌چیز به‌عنوان تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان ثابت نشده است.
وی در مورد تایید تخلف صورت گرفته از سوی بانک سرمایه در ارتباط با همین موضوع گفت: بانک سرمایه قبل از سال 92 وام‌های کلانی را به 5 نفر داده که از اعضای صندوق نبوده، اما مرتبط با آنها بودند و آنها وام‌ها را پرداخت نکرده‌اند.
معاون حقوقی وزارت آموزش‌وپرورش اضافه کرد: گروهی هم که بعد از سال 92 اداره امور صندوق را برعهده‌گرفته‌اند، تنها موفق به بازپس‌گیری بخشی از این مبالغ شده‌اند و ازآنجاکه تلاششان برای گرفتن مابقی این وام‌ها بی‌نتیجه ماند، با مراجعه به محاکم قضایی، از این افراد طرح دعوا و شکایت کرده‌اند و پیگیر ماجرا هستند.
وی افزود: آنچه برای من یقین شده، این است که بعضی از مربوطین، منصوبین و منسوبین اعضای صندوق ذخیره احضار شده‌اند و توضیحاتی ارائه کرده‌اند و در این میان برخی وثیقه گذاشته‌اند و از برخی دیگر حتی وثیقه هم گرفته نشده و آزادشده‌اند. افرادی که احضار شدند به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد. منبع: ایلنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *