هیأت دولت تصویب کرد 
آیین نامه اجرایی نحوه انتشار و فروش اوراق صکوک اجاره

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵


هیأت دولت تصویب کرد 
آیین نامه اجرایی نحوه انتشار و فروش اوراق صکوک اجاره

هیأت دولت تصویب کرد 
آیین نامه اجرایی نحوه انتشار و فروش اوراق صکوک اجاره

رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت پس از استماع گزارش سازمان خصوصی‌سازی و ارزیابی عملکرد این سازمان، بر پیگیری جدی اجرای اصل 44 قانون اساسی تأکید کرد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت با تشکر از عملکرد سازمان خصوصی‌سازی، پیگیری جدی اجرای اصل 44 قانون اساسی را که به تعبیر مقام معظم رهبری می‌بایست منجر به انقلاب اقتصادی در کشور شود، خواستار شد.
روحانی بر ضرورت واگذاری شرکتها به اشخاص صاحب صلاحیت و ساماندهی واگذاری به‌گونه‌ای که زمینه‌سازی تحول اقتصادی در کشور باشد، تأکید کرد.
در این جلسه گزارش سازمان خصوصی‌سازی نیز قرائت شد که بر اساس این گزارش، این سازمان نسبت به ارزیابی و رتبه‌بندی 60 شرکت واگذارشده به‌صورت کنترلی (مقایسه 3 ساله قبل و بعد از خصوصی شدن) و بر اساس 4 معیار مالی و بورس، اقتصادی و بهره‌وری، اشتغال و منابع انسانی و مدیریت فرآیند و نوآوری و همچنین 26 زیر معیار اقدام کرده است.
نتیجه این ارزیابی نشان می‌دهد که 63 درصد شرکتهای واگذارشده پس از واگذاری با رشد بازدهی دارایی و 85 درصد با افزایش در بهره‌وری نیروی کار همراه بوده‌اند.
همچنین بر اساس گزارش سازمان خصوصی‌سازی، رشد میانگین سود خالص 77 درصد شرکتهای موردبررسی پس از خصوصی‌سازی در مقایسه با قبل از آن و نیز رشد فروش محصول و درآمد حاصل از ارایه خدمات 90 درصد از این شرکتها، از دیگر نکات مثبت حاصل از واگذاری شرکتهای یادشده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در ادامه جلسه هیأت دولت، آیین‌نامه اجرایی نحوه انتشار و فروش اوراق صکوک اجاره به تصویب رسید. به‌موجب این آیین‌نامه، وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند داراییهای دولت و یا سایر اشخاص حقیقی و حقوقی را مبنای انتشار اوراق اجاره قرار دهد.
میزان تخصیص اوراق به دستگاههای اجرایی مزبور متناسب با داراییهای معرفی‌شده و همچنین مصارف پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه سال 1395 کل کشور خواهد بود.
تفرقه‌ میان مسلمانان باهدف اسلام هراسی
رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم وحدت شیعه و سنی را از اصول بنیادین تفکر سیاسی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت:
تفرقه‌هایی که در سالهای اخیر با کشتار و خشونت به نام اسلام ایجادشده، دشمن ساخته و در راستای اجرای توطئه بزرگی به نام اسلام هراسی است. وی همچنین با اشاره به سالگرد پذیرش قطعنامه 598 و عملیات مرصاد، گفت: فاصله یک‌ماهه تصمیم شجاعانه امام (ره) در پذیرش قطعنامه تا پایان جنگ و آتش‌بس دارای اهمیت بسیار زیادی در انقلاب اسلامی است و درک درست آن مقطع زمانی ضروری است.
رئیس‌جمهور افزود: برخلاف تصور خام‌اندیشانه دشمن، پذیرش قطعنامه و تصمیم به پایان جنگ از سوی حضرت امام (ره) نه از موضع ضعف، بلکه از موضوع اقتدار و مصلحت بود و سیل حرکت مردم به جبهه‌ها، حضور مسئولان ارشد کشور در میان رزمندگان و هماهنگی نیروهای نظامی پس از پذیرش قطعنامه، خیال دشمن و منافقین خاین و کوردل را نقش بر آب ساخت.
روحانی با تصریح بر اینکه «پایان جنگ باافتخار و اقتدار همراه بود»، ادامه داد: درحالی‌که ما آتش‌بس را پذیرفته بودیم، دشمن بعثی با همراهی عوامل مزدور منافق و توهم پیروزی بر حملات خود افزود که فداکاری رزمندگان در جنوب و عملیات مرصاد در غرب و شکست خفت‌بار آنان نشان می‌دهد، هرگاه دشمن درصدد تعدی به حاکمیت و منافع ملی ما باشد با یکپارچگی ملی، هماهنگی نیروهای مسلح و رهبری مقتدرانه باسیلی سخت مواجه خواهد شد.
رئیس‌جمهور همچنین یاد همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامیداشت و با آرزوی شفای عاجل برای جانبازان سرافراز، برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران سلامتی و اجر مسألت کرد.
در این جلسه همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی در خصوص مسایل مربوط به تحکیم بنیان خانواده و آسیبهای مرتبط با آن ارایه کرده و در این راستا بر ضرورت تقویت و حمایت از ستاد ملی زن و خانواده تأکید شد. منبع: روزنامه حمایت

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *