هوس‌باز هم جنایت آفرید


دسته: جرمشناسی حوادث
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۶ تیر ۱۳۹۵


هوس‌باز هم جنایت آفرید


هوس‌باز هم جنایت آفرید

دنیای حقوق: ساعت یک بامداد سه‌شنبه ۱۸ خرداد بود که زن و شوهر جوانی از خانه یکی از آشنایانشان در پایتخت خارج شدند تا به خانه خود برگردند.
آنها چند ماهی می‌شد که به‌عنوان سرایدار در یک شرکت بازرگانی در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی استخدام شده بودند و همانجا و در یکی از اتاقهای شرکت زندگی می‌کردند. زوج جوان آن شب وقتی به مقابل شرکت رسیدند، ناگهان سایه سنگین مردی را پشت سرشان احساس کردند. مردی که یکدست سیاه پوشیده بود و کلت کمری در دست داشت. مرد مسلح آنها را هدف گرفت و بی‌مقدمه شروع به تیراندازی کرد.
وقتی زوج جوان خون‌آلود نقش بر زمین شدند، مرد تیرانداز فرار کرد و مردم موضوع را به پلیس اطلاع دادند.
مأموران کلانتری ۱۰۱ تجریش به‌سرعت در محل حادثه حاضر شدند و وقتی اورژانس مرگ زن جوان را تأیید کرد گزارش جنایت در اختیار قاضی سیدسجاد منافی آذر قرار گرفت و او نیمه‌شب به همراه گروهی از افسران تجسس پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند. قربانی زن ۲۶ ساله‌ای بود که با شلیک ۴ گلوله جانش را از دست داده بود.
شوهر ۲۸ ساله‌اش اما یک گلوله به پهلویش خورده و زنده مانده بود. با دستور قاضی جنایی جسد قربانی به پزشکی قانونی منتقل شد و مرد مجروح به بیمارستان انتقال یافت.
 ردپای یک آشنا
در بررسیها مشخص شد که زوج جوان چند ماهی می‌شد که از شهری در شمال کشور به تهران آمده و سرایدار شرکت بازرگانی بودند.
کارآگاهان در ادامه راهی بیمارستان شدند و به تحقیق از مردی که گلوله خورده بود پرداختند. او که به‌سختی حرف می‌زد مدعی شد که مرد تیرانداز را نمی‌شناسد و در این مدت با هیچ‌کس خصومتی نداشته است. به‌این‌ترتیب مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را برای شناسایی جنایتکار فراری ادامه دادند تا اینکه پس از چند روز وقتی حال مرد مجروح بهبود یافت بار دیگر به تحقیق از وی پرداختند.
او این بار مدعی شد که هیکل و ظاهر مرد تیرانداز با مرد آشنایی که او هم در حوالی پارک‌وی در ساختمانی سرایدار است مطابقت دارد. همین سرنخ کافی بود تا قاضی دستور بازداشت مرد آشنا را صادر کند. کارآگاهان راهی محل کار او شدند اما وی همزمان با جنایت از محل کارش گریخته بود و دیگر برای پلیس شکی باقی نماند که کلید معمای جنایت در دستان اوست.
اعتراف به جنایت
تحقیقات تیم جنایی حکایت از این داشت که مرد مظنون به یکی از شهرستانهای غربی کشور گریخته است و وقتی در اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه وی شناسایی شد، مأموران پلیس آگاهی پایتخت با نیابت قضایی راهی آنجا شدند و چهارشنبه ۱۶ تیر‌ماه مرد جوان را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
کارآگاهان در مخفیگاه وی، اسلحه کلت کمری که متهم با آن دست به جنایت زده بود را کشف کردند. او در بازجوییها به تیراندازی اقرار کرد و درخصوص انگیزه‌اش چنین گفت: مدتی قبل با زن جوان (مقتول) که سرایدار شرکتی بود آشنا شدم. من هم چند ماهی می‌شد در ساختمانی در حوالی پارک‌وی سرایدار بودم. ابتدا فکر می‌کردم زن جوان مجرد است، اما پس از گذشت مدتی از آشنایی ما، او مدعی شد که شوهر دارد و خواست دیگر مزاحمش نشوم.
من اما عاشق او شده بودم، برای همین از او خواستم تا از شوهرش طلاق بگیرد و به عقد من دربیاید.
اصرارهای من ادامه داشت تا اینکه او تهدید کرد که اگر بار دیگر مزاحمش شوم موضوع را به شوهرش می‌گوید و از من شکایت می‌کند.وقتی او تهدیدم کرد ترسیدم که مبادا شکایت کند و آبرویم را ببرد. همین شد که تصمیم به قتل زن جوان و شوهرش گرفتم. برای اجرای این سناریو یک اسلحه کلت کمری تهیه کردم و شب حادثه از چند ساعت قبل به کمین آنها نشستم. وقتی هردو رسیدند به سمتشان تیراندازی کردم و می‌خواستم هردو را به قتل برسانم اما مرد جوان زنده ماند.
هم‌اکنون متهم به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شده و تحقیقات از وی ادامه دارد.
 نظر کارشناس:
در اکثر موارد مزاحمت برای خانمهای متأهل شخص پس از درخواستهای زیاد دست به انتقام و یا جنایتها اینچنینی می‌زند. حال سؤال این است که چرا زوج و یا زوجه با رفتار خود چنین فرصت و یا اجازه را به شخص خاطی میدهند که بارها و بارها شخص بزهکار درخواست شنیع خود را مبنی بر برقراری رابطه و یا حتی ابراز علاقه به دفعات انجام دهد، در سالهای اخیر با مشخص شدن این واقعیت که طولانی شدن زمان مزاحمت رابطه مستقیمی با ایجاد جنایت دارد تصمیماتی مبنی بر پیشگیری از این جنایتها اتخاذ گردید از جمله پیگیری موارد مزاحمت حتی بدون مدرک اثبات‌کننده؛ در اینصورت حتی اگر پرونده به نتیجه‌ای هم نرسد اما به‌محض ایجاد پیگیری از سوی مراکز قضایی و یا انتظامی شخص خاطی با توجه به شناسایی شدن خود و یا ترس از عواقب زودرس اینگونه مزاحمتها نه‌تنها از ایجاد مزاحمت دست برمی‌دارد بلکه با حساسیت ایجادشده در اینگونه موارد نسبت به اقدامات آتی خود نیز با ترس بیشتری مواجه خواهد بود.
لذا با توجه به اقدامات پیش‌بینی‌شده از سوی مراجع قضایی در این رابطه نیاز است که شهروندان محترم نیز با آگاهی کامل از اقدامات صحیح و بموقع در اینگونه موارد از ایجاد هرگونه حادثه و یا سوءتفاهمهای منجر به حادثه جلوگیری نمایند.
منبع: همشهری

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *