همکاری سازمان محیط زیست با وزارت کشور برای برقراری محدودیت در زمان آلودگی هوا

دسته: اخلاق و رفتار
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۵


همکاری سازمان محیط زیست با وزارت کشور برای برقراری محدودیت در زمان آلودگی هوا

با رأی نمایندگان صورت گرفت؛

همکاری سازمان محیط زیست با وزارت کشور برای برقراری محدودیت در زمان آلودگی هوا

Smog covers the Milad telecommunications tower as it appears behind traffic lights in northwestern Tehran on July 7, 2009. Iranian opposition leaders called for the immediate release of hundreds of people arrested in a crackdown on post-election protests and denounced the "brutal attacks" by security forces. AFP PHOTO/BEHROUZ MEHRI (Photo credit should read BEHROUZ MEHRI/AFP/Getty Images)

نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند که سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری وزارت کشور در زمان اضطرار و بروز آلودگی هوا محدودیت های زمانی و مکانی را برقرار کنند.

نمایندگان در نشست علنی روز یکشنبه 9 آبان‌ماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه هوای پاک با ماده 3 این لایحه با 135 رأی موافق، 45 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 251 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که بر اساس آن سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور مسئول تعیین محدودیت های زمانی و مکانی در موقع بروز آلودگی هوا در کشور شدند.

در ماده 3 این لایحه آمده است:

در مواقع اضطرار، سازمان با همکاری وزارت کشور ممنوعیت‌ها یا محدودیت‌های موقت زمانی، مکانی و نوعی را برای پیشگیری از اثرات زیانبار و مقابله با منابع آلوده‌کننده هوا برقرار نموده و بلافاصله مراتب را از طریق رسانه‌های همگانی، به‌اطلاع عموم می‌رساند. با برطرف شدن شرایط اضطراری و کاهش آلودگی هوا، سازمان نسبت به رفع ممنوعیت و محدودیت برقرار شده، اقدام و مراتب را به نحو مقتضی به عموم اطلاع می‌دهد.

بر اساس تبصره 1 این ماده میزان و نحوه جریمه نقدی و توقف واحدهای مشمول متمرد از دستور سازمان و دارندگان وسایل نقلیه موتوری که وارد محدوده ممنوعه می‌شوند بنابر پیشنهاد مشترک سازمان و ‌نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به تصویب هیأت ‌وزیران می‌رسد.

براساس تبصره 2 این ماده در این شرایط تمامی دستگاهها و ارگان‌های ذی‌ربط در محدوده ضوابط قانونی موظف به همکاری و رعایت الزامات اعلامی سازمان می‌باشند. مسؤولان و مدیران مستنکف از این حکم، مشمول ماده (576) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم- تعزیرات) می‌گردند.

بر اساس تبصره 3 این ماده سازمان موظف است آیین‌نامه اجرائی مدیریت شرایط اضطرار و به‌روزرسانی آن را با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ کشور، صنعت، معدن و تجارت و ‌نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تهیه کند و حداکثر شش‌ماه پس از ابلاغ این قانون به‌تصویب هیأت وزیران برساند.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *