همکاریهای هسته‌ای افزایش می‌یابد

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۵


همکاریهای هسته‌ای افزایش می‌یابد

امضای 20 توافق بین روسیه و چین

همکاریهای هستهای افزایش مییابد

نخست وزیران چین و روسیه در شهر سنپترزبورگ این کشور افزون بر امضای بیش از 20 سند توافق اقتصادی و بازرگانی، بیانیه افزایش همکاریهای هستهای دوجانبه را نیز تائید کردند.

Russian Prime Minister Dmitry Medvedev speaks during an interview at the Gorki state residence outside Moscow, Russia, February 11, 2016. Medvedev raised the spectre of a permanent or a world war if powers failed to negotiate an end to the conflict in Syria and warned against any ground operations by U.S. and Arab forces. REUTERS/Ekaterina Shtukina/Sputnik/Pool ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. IT IS DISTRIBUTED, EXACTLY AS RECEIVED BY REUTERS, AS A SERVICE TO CLIENTS.

دیدار دیمیتری مدودیف و لی کچیانگ در قالب بیست و یکمین نشست نخست وزیران دو کشور در طول 25 سال گذشته برگزار و در آن موضوعات همکاریهای اقتصادی بررسی شد. دراین نشست بیش از 20 قرارداد، موافقت‌نامه همکاری و بیانیه امضا شد که شامل حوزه‌های حمل‌ونقل و قراردادهای مبارزه با تخلفات گمرکی، حمایت از تاجران و مبادلات بازرگانی و همچنین افزایش سهم ارزهای دو کشور در معاملات مالی است. نخست‌وزیر روسیه درباره همکاریهای اقتصادی و بازرگانی دو کشور گفت که ارزش حجم مبادلات در سال 2016 از 40 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. وی به کاهش مبادلات بازرگانی دو کشور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این شاخص امسال تا حدودی افزایش‌یافته است. نخست‌وزیر روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای چینی خود نیز اظهار کرد که دو طرف برای تثبیت همکاریهای اقتصادی و بازرگانی به توافق رسیدند. مدودیف گفت: روسیه و چین به‌تدریج به 200 میلیارد دلار شاخص تعیین‌شده در روابط اقتصادی نزدیک می‌شوند و در پنج‌تا هفت سال آینده به آن دست می‌یابند. روسیه که با مجموعه تحریمهای نسبتاً سخت‌گیرانه آمریکا و اتحادیه اروپا مرتبط با پرونده اوکراین مواجه است و همچنین چین که شاهد تهدیدها و تقابلهای نظامی و اقتصادی از سوی واشنگتن است، درصددند با همگرایی بیشتر، مواضع منطقه‌ای، بین‌المللی و همچنین همکاریهای دفاعی خود را تقویت کنند. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *