همایش اقتصاد مقاومتی
 در آموزش عالی برگزار می‌شود


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
پنجشنبه - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵


همایش اقتصاد مقاومتی
 در آموزش عالی برگزار می‌شود


همایش اقتصاد مقاومتی
 در آموزش عالی برگزار می‌شود

همایش ملی «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در آموزش عالی» در دانشگاه علم و فرهنگ آذر ماه امسال برگزار می‌شود.
این همایش با همکاری موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، وزارت علوم، سازمان سنجش آموزش کشور، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه آزاد اسلامی، انجمن آموزش عالی ایران و جمعیت توسعه علمی ایران در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.
اکبر گلسته دبیر اجرایی همایش اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در آموزش عالی با اشاره به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت:
سیاستهای ابلاغی در ۲۴ راهبرد کلان، مانند توجه به سرمایه‌های انسانی و علمی کشور، پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده‌سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور، ساماندهی نظام ملی نوآوری، توانمندسازی نیروی کار، افزایش سهم سرمایه انسانی و گفتمان‌‌‌‌سازی این مفهوم در محیطهای علمی وآموزشی، نقش آموزش عالی کشور را در زمینه‌های مختلف مورد تأکید قرار داده است.

وی افزود: با عنایت به نام گذاری سال ۹۵ به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکید ایشان بر عملیاتی کردن این مفهوم در تمامی زمینه‌های فعالیت کشور، اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی در آموزش عالی بیش از پیش روشن می‌شود.
مدیر گروه علوم تربیتی دانشگاه علم و فرهنگ اظهار داشت: بدیهی است اجرای این منشور حیاتی نیازمند عزم و تشریک مساعی همگانی است. امروزه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند نیروی محرکه‌ای است که بتواند همراهی لازم را در تمامی ارکان قوای سه گانه ایجاد کند و در این میان نقش نخبگان دانشگاهی حایز اهمیتی ویژه است.
گلسته تأکید کرد: با تأکید بر وجود چنین الزامی، دانشگاه علم و فرهنگ (وابسته به جهاد دانشگاهی) در نظر دارد با اقدام به برگزاری همایشی در سطح ملی با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در آموزش عالی» در آذرماه سال جاری، امکان مفاهمه و گفتگو در باب چگونگی نقش‌آفرینی نظام آموزش عالی کشور در این حرکت ملی را میان دانشگاهیان و سیاست‌گذاران فراهم کند.
منبع: مهر

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *