هشدار پلیس فتا به خانواده‌ها درباره کودکان

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵


هشدار پلیس فتا به خانواده‌ها درباره کودکان

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نیروی انتظامی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان مهمترین و بیشترین گروه استفاده‌کننده از فضای مجازی هستند، گفت: خانواده‌ها باید نظارت و دقت بیشتری بر فعالیت فرزندان خود بر این فضا داشته باشند.
دنیای حقوق: سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش افزود: باید توجه کرد کودکان و نوجوانان استفاده‌کننده از فضای مجازی به‌شدت در معرض تهدیدات و آسیبهای متفاوت هستند، لذا ضرورت دارد که والدین سطح معلومات و دانش خود از فضای مجازی و وسایل ارتباط‌جمعی را افزایش داده تا بتوانند شکاف میان نسلی خود با فرزندان را کاهش دهند. وی ادامه داد: متاسفانه دانش و اطلاعات بسیاری از والدین به نسبت فرزندان خود از وسایل ارتباطی روز و فضای سایبر کمتر است و این شکاف باعث شده تا فرزندان آنها در معرض تهدیدها و آسیبهای وسایل ارتباطی و فضای سایبر بیشتر گردد.
آذردرخش ادامه داد: بهترین و راحت‌ترین شکار برای مجرمان سایبری کودکان و نوجوانان هستند. این مجرمان با ارتباط‌گیری با کودکان و نوجوانان به‌راحتی این عزیزان را فریب داده و از آنها سوءاستفاده می‌کنند. لذا بیشتر قربانیان فضای سایبر کودکان و نوجوانان هستند که در دام مجرمان سایبری افتاده‌اند.
آذردرخش به خانواده‌ها توصیه کرد: حتماً نحوه نظارت خود بر فعالیت سایبری فرزندان را افزایش دهند و این نظارت می‌تواند به‌صورت غیرمستقیم و با نصب نرم‌افزارهای نظارتی صورت گیرد که کودکان نیز احساس آرامش داشته باشند.
آذردرخش نصب نرم‌افزارهای فیلترینگ خانگی را به خانواده‌ها توصیه کرد و گفت: امروزه قابلیت این نرم‌افزارها بالا رفته و می‌توان بر روی دستگاه‌های خانگی مثل لپ‌تاپ، PC و گوشیهای هوشمند نصب کرد.
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با اشاره به اینکه آموزش استفاده از برخی از نرم‌افزارهای نظارتی بر روی سایت پلیس فتا قرار دارد، ضمن آنکه نحوه نصب و کار با آنها ارائه‌شده است؛ گفت: پلیس فتا از تمام خانواده‌ها و کاربران می‌خواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریتهای سایبری، لینک ثبت گزارشها مردمی اعلام کنند.                                منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *