هشدار نماینده سازمان ملل درباره تشدید جنگ در سوریه

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۵


هشدار نماینده سازمان ملل درباره تشدید جنگ در سوریه

هشدار نماینده سازمان ملل درباره تشدید جنگ در سوریه

728534247

«استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه پنجشنبه با هشدار درباره تشدید جنگ در سوریه، گفت که در شرایط کنونی احتمال کمی برای ازسرگیری فوری مذاکرات باهدف پایان دادن به مناقشه این کشور وجود دارد.
به نقل از خبرگزاری فرانسه از واتیکان، دی‌میستورا پس از دیدار با پاپ فرانسیس افزود: در حال حاضر و درحالی‌که بمبها در همه جای سوریه در حال فروریختن است، بسیار دشوار می‌توان ازسرگیری مذاکرات را توجیه کرد.
وی بابیان اینکه از اظهارنظر پاپ درباره سوریه استقبال می‌کند، افزود: ما در لحظات بسیار حیاتی قرار داریم و به همین علت شنیدن حرف افرادی باصلاحیت اخلاقی پاپ درباره اینکه مسأله سوریه راه‌حل نظامی دارد، دارای
اهمیت است.
این دیپلمات سوئدی بابیان اینکه ‘نمی‌توان با بمباران در سوریه به صلح رسید’ افزود که بااین‌حال تمام امید خود را برای برقراری مجدد آتش‌بس در سوریه از دست نداده است.
وی افزود: برخی اوقات در جنگ می‌توان هم‌زمان با ادامه جنگ مذاکره کرد؛ دراین لحظه شاهد شکست توافقی هستیم که آغاز یک مرحله تازه بود؛ من نگرانم که این تحولات به نظامی شدن بیشتر مناقشه منجر شود اما بااین‌حال بدبین نیستم زیرا می‌دانم که هیچ جایگزینی برای مذاکره وجود ندارد.
این در حالی است که روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد در پی شکست آتش‌بس آماده است تا مذاکرات را در ژنو با آمریکا از سر بگیرد.
اما با تشدید حملات هوایی علیه مواضع تروریستها در شهر حلب، آمریکا تهدید کرده است که تعامل و هماهنگی با روسیه را به تعلیق درمی‌آورد. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *