هشدار فتا در خصوص اجازه نصب تجهیزات مخابراتی

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۲۳ مهر ۱۳۹۵


هشدار فتا در خصوص اجازه نصب تجهیزات مخابراتی

هشدار فتا در خصوص اجازه نصب تجهیزات مخابراتی

 

 

رئیس مرکز تشخیص پلیس فتا درباره اجازه نصب تجهیزات مخابراتی غیرمجاز به افراد غیرمجاز در واحدهای مسکونی به هموطنان هشدار داد.

سرهنگ علی نیک‌نفس با اشاره به مراجعه شرکتها به منازل برای نصب تجهیزات مخابراتی و دکلهای ارتباطی موبایل یا شبکه‌های درون‌شهری افزود: در ماههای اخیر پرونده‌هایی مبنی بر مراجعه افراد غیرمجاز به منازل تشکیل‌شده که این افراد اقدام به نصب تجهیزات ارتباطی غیرمجاز در قالب قرارداد و یا توافقی در پشت‌بام منازل کردند.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولیت اجازه نصب تجهیزات غیرمجاز که منجر به اقدامات مجرمانه می‌شود با فردی است که مالک آن مکان است، گفت: این امر باعث تشکیل پرونده جرم به‌عنوان فعالیت غیرقانونی برای مالکین می‌شود.

سرهنگ نیک‌نفس تصریح کرد: این موضوع زمینه فعالیتهای مجرمانه زیادی را فراهم می‌کند در حقیقت افرادی که به‌صورت غیرمجاز اقدام به نصب تجهیزات مخابراتی می‌کنند می‌توانند با سوءاستفاده از فضای در اختیارشان برای اهداف مجرمانه استفاده کنند که این اهداف می‌تواند شنودهای غیرقانونی ، قاچاق پهنای باند و قاچاق صوت باشد و فردی که اجازه نصب این تجهیزات را داده است مسؤول خواهد بود.

وی تصریح کرد: افرادی که برای نصب تجهیزات مخابراتی و یا شبکه‌های درون‌شهری به منازل مراجعه می‌کنند باید دارای مجوز از کانال رسمی و کارت شناسایی باشند.

نیک‌نفس افزود: اگر فردی به‌عنوان نماینده یک اپراتور تلفن همراه برای نصب تجهیزات ارتباطی اپراتور خاصی به هم‌وطنان مراجعه کرد باید موضوع در قالب تفاهم ، نامه و قرارداد رسمی مشخص و احراز هویت طرف مقابل اتفاق بیفتد تا هم‌وطنان مورد سوءاستفاده قرار نگیرند و درگیر پرونده مجرمانه به‌صورت ناخواسته نشوند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *