هزینه‌های وقوع حادثه،7برابر هزینه‌های پیشگیری است

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵


هزینه‌های وقوع حادثه،7برابر هزینه‌های پیشگیری است

جانشین مدیریت بحران رئیس سازمان پزشکی قانونی:

هزینه‌های وقوع حادثه،7برابر هزینه‌های پیشگیری است

358003285

مهرداد علی بخشی در سی و سومین همایش فصلی مدیران کل سازمانهای پزشکی قانونی کشور در قشم گفت: پیشگیری و آمادگی، دو گام اولیه برای کاهش خسارات جانی و مالی در بحرانهای مختلف است که با برنامه‌ریزی و صرف وقت و آموزش می‌توان به بسیاری از اهداف در این زمینه دست یافت.

جانشین مدیریت بحران رئیس سازمان پزشکی قانونی و مدیر ستاد بحران کشور گفت: هزینه‌هایی که حوادث مختلف بر دوش دولت می‌گذارد، هفت برابر هزینه‌های پیشگیری در این حوزه است و اگر مسؤولان با نگاه به آینده به پیشگیری توجه کنند، بسیاری از مشکلات کنونی کشور در بحرانها کاسته می‌شود.

وی مقابله و بازتوانی را از دیگر مؤلفه‌های موردنیاز در مدیریت بحران دانست و افزود: موقع بروز سوانح طبیعی و غیرطبیعی، نقش پزشکی قانونی بسیار حایز اهمیت است و تشخیص هویت و دریافت سوابق ژنتیک و اثرانگشت، می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در تسریع شناخت قربانیان حوادث ایفا کند.

جانشین مدیریت بحران رئیس سازمان هم‌چنین با اشاره به وقوع حادثه پلاسکو، افزود: به دلیل سوختگیهای شدید قربانیان، امکان شناسایی تنها یک فرد از روی اثرانگشت میسر شد و بیشتر افراد از طرق دیگر تشخیص هویت شدند.

وی فرماندهی حادثه در بحرانها را بسیار بااهمیت دانست و افزود: در زمان بروز حوادث، باید فرماندهی به‌صورت یکپارچه انجام شود و با برنامه‌ریزی دقیق و پیاده‌سازی سیستم فرماندهی حادثه، از تمامی ظرفیتها برای کاهش خسارات بعدی استفاده کنیم.

علی بخشی اظهار داشت: در سال 95، چارت تشکیلاتی مدیریت بحران در سطح ستاد تغییر کرده و امیدواریم با برنامه‌ریزی بهتر، در زمان بروز حوادث بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

در پایان این همایش، از تعدادی از پزشکان و مدیران نمونه سازمان پزشکی قانونی کشور تقدیر شد. منبع: میزان

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *