نیروهای نظامی باید در جنگ برای احترام به قوانین بشردوستانه آموزش ببینند

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۵


نیروهای نظامی باید در جنگ برای احترام به قوانین بشردوستانه آموزش ببینند

مشاور حقوقی صلیب سرخ جهانی:

نیروهای نظامی باید در جنگ برای احترام به قوانین بشردوستانه آموزش ببینند

 544986031

مشاور حقوقی صلیب سرخ جهانی گفت: نیروهای نظامی باید در جنگ برای احترام به قوانین بشردوستانه آموزش ببینند چراکه این قوانین ویژه جنگ و مخاصمات تدوینشده است

 دیوید تاک در دومین همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه در قم که در دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد عنوان کرد: نیروهای نظامی باید در جنگ برای احترام به قوانین بشردوستانه آموزش ببینند چراکه این قوانین بشردوستانه ویژه جنگ و مخاصمات تدوین‌شده است. مشاور حقوقی صلیب سرخ جهانی افزود: در جنگ، زندانیهای جنگی و یا افراد غیرنظامی همچون زنان و خبرنگاران و مردم از حقوق ویژه‌ای برخوردار هستند و باید میان این افراد و نظامیان در جنگ تفاوت قائل شد.

وی اظهار کرد: حتی نظامیانی که دیگر سلاح بر زمین گذاشته‌اند نیز دارای مصونیت هستند و تکلیف آنها با نظامیان در حال جنگ متفاوت است.

دیوید تاک خاطرنشان کرد: افرادی همانند مسئولان و پلیس و چهره‌های سیاسی نیز که در جنگ دخالتی ندارند نیز تکلیفشان از نظامیان جدا هست و نباید آنها را مورد هجوم قرارداد. وی یادآور شد: طبق قوانین بشردوستانه افراد غیرنظامی باید از امکاناتی همچون غذا و دارو و تجهیزات پزشکی برخوردار باشند. مشاور حقوقی صلیب سرخ جهانی بیان کرد: در جنگ مراکز دینی و مذهبی نیز باید موردحفاظت قرار بگیرند. وی گفت: فعالیتهای بشردوستانه باید به نفع قربانیان جنگها و درگیریها باشد که براین اساس باید شرایط دسترسی به مناطق آسیب‌دیده در جنگ در جهت مساعدت و تأمین نیازها فراهم گردد. دیوید تاک افزود: اگرچه شرکت در جنگ و مخاصمات دارای تعریف مشخصی از کمیته صلیب سرخ جهانی است اما برخی از کشورها در خاورمیانه با تولید پول به درگیری و جنگ دشمن کمک می‌کنند.وی گفت: حتی برخی از این کشورها نیز به‌طور غیرمستقیم برای تداوم جنگ کمک می‌کنند که باید به‌طورجدی در مورد آنها فکری شود.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *