نیازمند منشور حقوق زنان و خانواده هستیم

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
جمعه - ۲۳ مهر ۱۳۹۵


نیازمند منشور حقوق زنان و خانواده هستیم

مشاور وزیر ارتباطات در امور بانوان

نیازمند منشور حقوق زنان و خانواده هستیم

 

 

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه زنان و خانواده با بیان اینکه متناسب با سیاستهای هر دولت، رویکرد به زنان تغییر می‌کند، گفت: سیاست‌ زدگی موضوعات زنان نه به نفع سیاستمداران است و نه جامعه زنان.

سودابه رادفر   افزود: هر دولتی که بر سرکار می‌آید درزمینه موضوعاتی مانند مواد مخدر تقریباً یک رویکرد دارد اما در حوزه زنان رویکردهای متفاوتی بر اساس نگاه حاکم بر هر دوره زمانی در پیش‌گرفته می‌شود. وی بابیان اینکه نیازمند منشور حقوق زنان و خانواده هستیم، گفت: سیاستهای کلی خانواده می‌تواند چراغ راهی برای فعالان حوزه زنان و خانواده درزمینه برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و اجرا باشد. در منشور حقوق زنان و خانواده نیز به موضوعات این حوزه می‌توان پرداخت و هر یک از بخشها چه اقداماتی می‌توانند انجام دهند.

به گفته وی، در حال حاضر چند دستگاه در حوزه زنان و خانواده کار می‌کنند که شامل شورای فرهنگی- اجتماعی زنان، معاونت امور زنان و خانواده، فراکسیون زنان مجلس و مرکز پژوهشهای مجلس می‌شوند اما وجود چند دستگاه در یک حوزه ممکن است موجب موازی کاری و تضاد در برنامه‌ها شود که در قالب یک منشور می‌توان وظایف و تکالیف هر دستگاه را مشخص کرد. رادفر در پایان گفت: با برخورداری از منشور حقوق زنان و خانواده می‌توان قائم به برنامه عمل کرد نه بر اساس دیدگاه یک فرد و یک دولت. موضوعات زنان و خانواده در بسیاری از موارد در هاله‌ای از ابهام است. امیدواریم در چهار سال آینده دولت، برنامه‌های حوزه زنان دقیق‌تر مشخص شود و بتوان سندی تدوین کرد تا آیندگان بتوانند از آن بهره ببرند و مجبور به دوباره‌کاری در حوزه زنان و خانواده نشوند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *