نگرانی شرکتهای فناوری از کم‌توجهی ترامپ به امنیت سایبری

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۸ دی ۱۳۹۵


نگرانی شرکتهای فناوری از کم‌توجهی ترامپ به امنیت سایبری

نگرانی شرکتهای فناوری از کمتوجهی ترامپ به امنیت سایبری

 569669264

به نقل از نیچرورلد نیوز، در چند سال اخیر بهطور مرتب اخباری در مورد سرقت اطلاعات حساس شخصی افراد و شرکتهای تجاری و نهادهای دولتی در آمریکا منتشرشده و اقدامات انجامشده در این زمینه چندان مثمر ثمر نبوده است.

ضرورت استفاده از فناوریهای نوظهور در کنار ضعفهای امنیتی گسترده نرم‌افزارها، سیستم عاملها و سخت‌افزارهای اینترنتی و تمایل دولت آمریکا به جاسوسی فله‌ای از میلیونها کاربر اینترنت نگرانی در مورد آینده حریم شخصی و امنیت افراد و مؤسسات را افزایش داده است.

در این شرایط ترامپ تاکنون علاقه چندانی به مقوله امنیت سایبر نشان نداده و اظهارات خاصی نیز در این زمینه نداشته است. از سوی دیگر وی متهم به همکاری با روسها برای سرقت اطلاعات ستاد انتخاباتی رقیب خود هیلاری کلینتون و هک کردن شبکه‌های رایانه‌ای متعلق به این ستاد است.

مجموعه این مسایل موجب شده که دیدگاههای ترامپ در مورد موضوع امنیت سایبری مبهم و نامشخص به نظر برسد. برخی کارشناسان بیم دارند که جرایم سایبری در دوره ریاست‌جمهوری وی رشد تصاعدی داشته باشد و برخی دیگر معتقدند شرکتهای فناوری باید برای جلب‌توجه دولت آمریکا به این موضوع به‌طور جدی‌تر تلاش کنند.

صاحب‌نظران معتقدند بی‌توجهی به امنیت سایبری به کاهش سرمایه‌گذاری در این حوزه توسط دولت و عدم نوسازی زیرساختهای امنیت سایبری منجر می‌شود و این امر ممکن است به سرقت بیشتر اطلاعات حساس کاربران بینجامد. از این‌رو ضروری است اهمیت موضوع به دولت ترامپ گوشزد شود. منبع: فارس


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *