نگرانی دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل از بازداشتها در عربستان

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۶ بهمن ۱۳۹۵


نگرانی دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل از بازداشتها در عربستان

نگرانی دیدهبان حقوق بشر و عفو بینالملل از بازداشتها در عربستان

 

Nic552574

در پی بازداشت دو تن دیگر از مخالفان در عربستان، سازمان دیدهبان حقوق بشر و عفو بینالملل درباره وضعیت حقوق بشر در این کشور ابراز نگرانی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمانهای عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر گفتند که عربستان دو فعال حقوقی را در 10 روز اول سال جدید میلادی بازداشت کرده است که این امر از برنامه رژیم سعودی علیه جناح مخالفان حکایت دارد.

این دو سازمان در بیانیه‌های مطبوعاتی خود آورده‌اند: پلیس سعودی “عصام الکوشک” از اهالی شهر مکه مکرمه و “احمد المشیخص” از اهالی شهر الدمام در شرق عربستان را هفته گذشته برای بازجویی احضار کرده و تاکنون آنها را آزاد نکرده است. سازمان عفو بین‌الملل گفت که الکوشک به خاطر مطالبش در شبکه اجتماعی توییتر درباره مسایل حقوق بشری بازجویی صورت می‌گیرد.

به گفته این سازمان، المشیخص نیز به نمایندگی از نزدیکان بازداشت‌شدگان در منطقه الشرقیه عربستان سخن گفته است که شیعه‌نشین است.

لین معلوف از سازمان عفو بین‌الملل گفت: ظلم و ستم بی‌وقفه عربستان علیه مدافعان حقوق بشر عملیاتی آشکار برای جلوگیری از سخن گفتن آنها درباره اوضاع حقوق بشر در این کشور است.

بر پایه این گزارش، سخنگوی امنیتی عربستان به درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ نداده است. منبع: وب‌سایت ستاد حقوق بشر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *