نیمی از مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان اجرایی شده است

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱ آذر ۱۳۹۵


نیمی از مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان اجرایی شده است

معاون ساماندهی امور جوانان

نیمی از مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان اجرایی شده است

 541726537

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به تشکیل منظم ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: نیمی از مصوبات این ستاد اجرایی شده است.

محمدرضا رستمی در خصوص جایگاه شورای عالی جوانان و نقش این شورا به‌عنوان ابزار توجه دولت به حوزه جوانان گفت: باید در نظر داشت آنچه نشان‌دهنده توجه دولت به مسائل حوزه جوانان است، تشکیل شورای عالی جوانان نیست.

وی ادامه داد: درواقع پیش از تشکیل وزارت ورزش و جوانان و در زمان سازمان ملی جوانان سابق شورای عالی جوانان جایگاه تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده را در حوزه جوانان بر عهده داشت به این نحو که آیین‌نامه‌ها و سیاستهای حوزه جوانان دراین شورا به تصویب و لازم‌الاجرا می‌شد؛ اما بر اساس برنامه چهارم توسعه یک‌نهاد دیگر به نام ستاد ساماندهی امور جوانان اضافه شد که این نهاد اکنون جایگاه اصلی طرح سیاستها و مقررات مربوط به حوزه جوانان و اجرایی شدن آنها را بر عهده دارد.

رستمی در مورد جایگاه شورای عالی جوانان پس از تشکیل وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: این شورا اکنون بنا بر ضرورت و درزمینه طرحهایی که برای تصویب نیاز به نهاد بالادستی ستاد ملی دارد تشکیل می‌شود و در سایر موارد ستاد ساماندهی امور جوانان این مهم را بر عهده دارد.

معاون ساماندهی امور جوانان از تشکیل شورای عالی جوانان طی چند ماه آینده خبر داد و افزود: اولین جلسه شورای عالی جوانان در دولت یازدهم، یک سال و نیم پیش بود و بعدازآن 15 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوعات مختلف مربوط به جوانان داشتیم که مصوبات ان برای این ستاد قابل اجرایی شدن بود؛ اما اکنون سه دستور جلسه وجود دارد که اجرای آن نیازمند تشکیل شورای عالی جوانان است بنابراین از دو ماه پیش درخواست تشکیل این شورا را داده‌ایم و امیدواریم در یک ماه آینده این شورا تشکیل شود.

وی بابیان اینکه 50 درصد مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان تا امروز اجرایی شده است عنوان داشت: این درصد معدل خوبی است چراکه ستاد ساماندهی امور جوانان پشتوانه اعتباری و مالی مجزایی ندارد و دستگاهها باید با منابع خودشان مصوبات را اجرایی کنند.

رستمی ازجمله مصوبات اجرایی ستاد ساماندهی امور جوانان به ایجاد سامانه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: این سامانه اکنون در حال عضوگیری است و جوانان تا 7 میلیون تومان اعتبار رایگان دریافت می‌کنند تا برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال، آموزش و مهارتهای لازم را کسب کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان بابیان اینکه مصوبات متعددی در حوزه‌های ازدواج، اشتغال، مشارکتهای اجتماعی و… در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان داشته‌ایم، گفت: اکنون دیگر نباید تنها تشکیل شورای عالی را نشانه توجه دولت به جوانان دانست چراکه جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی تشکیل‌شده و مسائل جوانان را دراین سه سطح بررسی می‌کند.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *