نوربخش: قوانین تأمین اجتماعی به بازنگری نیاز دارد

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵


نوربخش: قوانین تأمین اجتماعی به بازنگری نیاز دارد

نوربخش: قوانین تأمین اجتماعی به بازنگری نیاز دارد

تامین اجتماعی

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: قانون فعلی تأمین اجتماعی باید بازنگری شود و نیازمند تنقیح (اصلاح) است.

سید تقی نوربخش در همایش رؤسا و کارشناسان واحدهای حقوقی سازمان تأمین اجتماعی در اصفهان افزود: قانون فعلی تأمین اجتماعی قدمت ۴٠ ساله دارد که در طی این مدت الحاقات زیادی به آن اضافه‌شده است.

وی با اشاره به این‌که برای اجرای قانون تأمین اجتماعی پس از تصویب، بخشنامه‌ها و دستورالعملهای زیادی صادرشده، اظهار کرد: بسیاری از این بخشنامه‌ها متناسب بازمان نیست و نیازمند تنقیح است.

وی، تنقیح قوانین تأمین اجتماعی را از برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: قوانین باید با روش علمی و به‌صورت کارشناسی اصلاح و بازنگری شود تا ضمانت اجرایی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بابیان این‌که حفظ اموال عمومی از اولویتهای این سازمان است، افزود: در سازمان تأمین اجتماعی حفظ حقوق فردی بیمه‌شدگان و رعایت حقوق عمومی به‌صورت هم‌زمان موردتوجه است. نوربخش افزود: رویکرد سازمان تأمین اجتماعی قانون‌مداری است و فرهنگ‌سازی و ایجاد ساختار مناسب برای اجرای صحیح قانون در اولویتهای این سازمان قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که قانون‌گرایی، برنامه محوری، پاک دستی و پاسخگویی از راهبردهای مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: اگر قانون در همه فرآیندهای سازمان رعایت شود از بسیاری مشکلات و چالشها پیشگیری می‌شود و حتی اگر به قانون نیز نقد داشته باشیم باید بدانیم که قانون برای همه لازم‌الاجراست.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر وجود اراده کامل برای اجرای صحیح و دقیق قانون در سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: قانون‌مداری به‌عنوان اولین راهبرد مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی مطرح است و این راهبرد با جدیت دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: در سه سال گذشته شاهد گسترش روحیه و تفکر قانون‌مداری در بدنه اجرایی سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

وی با اشاره به تشکیل شورای حقوقی در سازمان تأمین اجتماعی گفت: در این شورا اساتید رشته حقوق و قضات حضور دارند و بر اجرای صحیح قانون در سازمان تأمین اجتماعی نظارت می‌کنند.

نوربخش با بیان این‌که در سازمان تأمین اجتماعی برای نهادینه شدن قانون‌مداری، ساختار سازی شده است، افزود: در سه سال گذشته حتی یک پرونده در سازمان بازرسی کل کشور درباره سازمان تأمین اجتماعی تشکیل نشده است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی نیز در این همایش گفت: همدلی و وحدت رویه بین سازمان تأمین اجتماعی و دیوان عدالت اداری وجود دارد.

عبدالرحمن تاج‌الدین افزود: نتیجه این همدلی و همکاری، خدمت‌رسانی آسان و سریع به جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است. وی با اشاره به این‌که ایفای تعهدات قانونی توسط سازمان تأمین اجتماعی موردتوجه است، افزود: اجرای دقیق قوانین و مقررات زمینه‌ساز افزایش رضایتمندی مردم است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی گفت: یکی از دستاوردها و افتخارات سازمان تأمین اجتماعی کاهش مراجعات بیمه‌شدگان و ذی‌نفعان این سازمان به دیوان عدالت اداری است که این وضعیت حاصل بهبود خدمات، رعایت دقیق قانون و افزایش رضایتمندی جامعه زیرپوشش است. تاج‌الدین ادامه داد: همه تصمیم‌گیریها و سیاست‌گذریها در سازمان تأمین اجتماعی با تعامل با دیوان عدالت اداری و مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود و رعایت کامل قانون در همه امور سازمان در اولویت قرار دارد.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی نیز در این همایش گفت: برقراری تعامل سازنده با دیوان عدالت اداری نشان‌دهنده وجود روحیه قانون‌گرایی در سازمان تأمین اجتماعی است.

“محمدحسن زدا” با بیان این‌که بخش مراجعات مردم به دیوان عدالت اداری برای مسایل مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی دسته‌بندی‌شده است، افزود: بر اساس بررسیهای انجام‌شده بخش عمده این مراجعات مربوط به ادعای سابقه کار و درخواست احتساب سابقه بیمه از سوی افراد مختلف است.

وی با اشاره به هماهنگیهای صورت گرفته با دیوان عدالت اداری برای اجرای قوانین مربوط به ادعای سابقه تأمین اجتماعی، گفت: امیدواریم با هماهنگیهای انجام‌شده شاهد رسیدگی سریع‌تر به درخواستهای مطرح‌شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی باشیم تا بیمه‌شدگان نیازمند مراجعه به دیوان عدالت اداری نباشند. در این همایش، از قضات برتر دیوان عدالت اداری، کارشناسان حقوقی برتر ادارات کل استانی و مدیریت درمان و هم‌چنین از مدیران کل و درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان تقدیر شد. منبع: ایرنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *