نهادهای مدنی مهم‌ترین نقش را در ترویج اخلاق شهروندی دارند


دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
پنجشنبه - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵


نهادهای مدنی مهم‌ترین نقش را در ترویج اخلاق شهروندی دارند


معاون وزیر دادگستری:

نهادهای مدنی مهم‌ترین نقش را در ترویج اخلاق شهروندی دارند

محمود عباسی، روز پنجشنبه در آیین گشایش هم‌زمان چهار کلینیک حقوق شهروندی در خراسان شمالی اظهار کرد: نهادها و سازمانهای مردم‌نهاد به سبب خصلت مردمی و غیرانتفاعی خود، می‌توانند واسطه‌ای میان نهادهای دولتی و جامعه باشند و از این طریق مشارکت مردمی را در نهادینه کردن حقوق شهروندی آسان‌سازی کنند.

وی افزود: مشارکت مردمی در فرایند نهادینه‌سازی حقوق شهروندی در پیشگیری از ارتکاب جرایم و کاهش ناهنجاریهای اجتماعی نیز منشأ اثر خواهد بود و همچنین افزایش آگاهیهای عمومی در هر زمینه‌ای باعث کاهش جرایم اخلاقی می‌شود.
عباسی اظهار کرد: تأسیس کلینیکهای حقوق شهروندی در کشور، اقدامی کلیدی و نمونه‌ای از سازمانهای مردم‌نهاد در حوزه حقوق شهروندی است که رویکرد مشاوره‌ای و روانشناسی این کلینیکها می‌تواند از وقوع بسیاری هنجارهای اشتباه جامعه بکاهد.
وی تصریح کرد: علاوه بر تجهیز و ساخت این کلینیکها بایستی سراهای محله توسط شوراها هم تقویت تا مشاوره اجتماعی در جامعه نهادینه شود.
وی یادآور شد: بهره‌گیری از ظرفیت نهادها و دستگاههایی که در حوزه حقوق شهری به فعالیت می‌پردازند نیز می‌تواند در پیشگیری از جرایم کمک کند که نمونه آن شوراهای شهر و سازمان بهزیستی هستند که برای رسیدن به این مهم یک هم‌افزایی و همفکری لازم است.

معاون حقوق بشر و روابط بین‌الملل وزارت دادگستری به همراه مهدی زاده رئیس کانون کلینیکهای مددکاری اجتماعی در سفری یک‌روزه به خراسان شمالی این کلینیکها را افتتاح کرد. هم‌اکنون خراسان شمالی 17 هزار و 429 معلول دارد که بیشترین آنها با هفت هزار و 300 نفر در حوزه جسمی حرکتی و بعدازآن معلولان ذهنی‌اند که تعداد آنان پنج هزار و 400 نفر است.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *