نماینده مردم کرمان در مجلس دهم: 
نبود مجری قانون
 در صنعت بیمه


دسته: حقوق شهروندی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۸ تیر ۱۳۹۵


نماینده مردم کرمان در مجلس دهم: 
نبود مجری قانون
 در صنعت بیمه


نماینده مردم کرمان در مجلس دهم: 
نبود مجری قانون
 در صنعت بیمه

نماینده مردم کرمان در مجلس دهم و عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنعت بیمه در مجلس نهم گفت: بیشتر مشکلات صنعت بیمه به دلیل ضعف در نظارت بیمه مرکزی بوده و چنانچه صنعت به قوانین توجه کند می‌تواند مسائل خود را حل کند.
محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم و نماینده مردم کرمان در مجلس دهم درباره مشکلات صنعت بیمه کشور و اینکه مجلس جدید چه کمکی می‌تواند به حل این مشکل بکند گفت:
درباره مشکلات صنعت بیمه، باید دولت پیشنهاد یا لایحه بدهد به هرحال اینها به صحن مجلس می‌آید و نمایندگان درباره آن نظر می‌دهند.
وی درباره مالیات بر ارزش افزوده و عدم رضایت صنعت بیمه از این موضوع نیز گفت:
موضوع مالیات بر ارزش افزوده و موارد دیگری که صنعت بیمه روی آن تاکید دارد، می‌تواند در مجلس به بحث گذاشته شود. به هر حال هم نمایندگان و هم کمیسیونهای مربوطه آماده بررسی این مسائل هستند.

پور ابراهیمی تاکید کرد بحث اصلی اجرای قانون است در مورد مسائل صنعت بیمه باید بپذیریم قانون وجود دارد اما نواقصی در اجرا هست که باید اصلاح شود.
به گفته این نماینده مجلس صنعت بیمه اگر قوانین و ضوابط را اجرا کند، مشکلی وجود نخواهد داشت. درواقع مشکل اصلی عدم نظارت بیمه مرکزی بود.
موضوع بیمه توسعه به همین دلیل بوجود آمد. اینها یک جایی از چارچوب قانون خارج شدند که دلیل اصلی آن عدم نظارت بیمه مرکزی بوده است.
نماینده مردم کرمان در مجلس همچنین درباره تغییر مدیریت در بیمه مرکزی نیز گفت: تغییر مدیریت بیمه مرکزی اگر منجر به اجرای قانون شود می‌تواند کمک کند. آقای همتی سابقه مدیریت در بیمه مرکزی را دارد و می‌تواند کمک کند.
پور ابراهیمی درباره اینکه چرا گزارش تحقیق و تفحص از صنعت بیمه در مجلس نهم قرائت نشد و سرنوشت این گزارش به کجا می‌رسد گفت: گزارش تحقیق و تفحص از صنعت بیمه را ما به هیات رئیسه مجلس نهم ارائه دادیم به زمان قرائت نرسید. اما هرگاه هیات رئیسه اعلام آمادگی کند می‌توانیم این گزارش را در صحن علنی مجلس قرائت کنیم.
منبع: پایگاه خبری تحلیلی آیین

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *