نمایه 80 عنوان نشریه علمی ترویجی و علمی تخصصی در SID

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۹ فروردین ۱۳۹۶


نمایه 80 عنوان نشریه علمی ترویجی و علمی تخصصی در SID

نمایه 80 عنوان نشریه علمی ترویجی و علمی تخصصی در SID

سرپرست مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی از نمایهسازی 80 عنوان نشریه علمی ترویجی و علمی تخصصی در SID خبر داد.

فاطمه عظیم‌زاده با بیان این خبر خاطرنشان کرد: با امضای تفاهم‌نامه نمایه‌سازی با 3 نشریه تحقیقات در آموزش زبان، راهبردهای توسعه روستایی و سلامت روانی کودک، تعداد نشریات علمی حاضر در بخش نشریات علمی ترویجی و علمی تخصصی بانک نشریات علمی SID به 80 عنوان نشریه رسید.

سرپرست مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی با اشاره به بخش نشریات علمی ترویجی و علمی تخصصی در تارگاه SID ادامه داد: در 6 سال گذشته مرکز اطلاعات علمی با هدف حمایت از نشریات تخصصی و کمک به رشد و اعتلای آنها در جامعه علمی کشور، این امکان را برای نشریات علمی ترویجی و علمی تخصصی فراهم کرد تا در کنار نشریات علمی پژوهشی و در قالب تفاهم‌نامه همکاری با توجه به شرایط هر نشریه، مقالات آنها در بانک نشریات علمی نمایه شود. بر اساس این تفاهم‌نامه علاوه بر معرفی ارکان و اطلاعات کتابشناختی، تمام مقالات هر نشریه در کنار مقالات سایر نشریات در دسترس محققان و کاربران قرارگرفته و از طریق سرویس جستجوی تارگاه قابل جستجو است.

عظیم‌زاده افزود: از 80 عنوان نشریه علمی تخصصی و علمی ترویجی که در گروههای تخصصی گوناگون در بانک نشریات علمی SID نمایه شده‌اند، 63 عنوان آن فارسی است. این نشریات در کنار بیش از 1500 عنوان نشریه علمی پژوهشی کشور با متن کامل در دسترس کاربران قرارگرفته است. وی خاطرنشان کرد: امروزه نشریات علمی بسیار معتبری در کشور و در رشته‌های تخصصی مختلف در حال انتشار هستند که برخی از آنها صاحب رتبه علمی پژوهشی نبوده و برخی دیگر نیز منتظر کسب شرایط احراز رتبه از وزارت علوم و وزارت بهداشت هستند. اگرچه این نشریات فاقد رتبه هستند، اما از لحاظ علمی دارای محتوای بسیار غنی بوده و سطح کیفی مقالات آنها باعث شده تا در بسیاری از موارد به‌عنوان مرجع مورداستفاده پژوهشگران و محققان قرار گیرد. منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *