نمایندگان مردم در خانه ملت شرایط پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی را مشخص کردند

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵


نمایندگان مردم در خانه ملت شرایط پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی را مشخص کردند

نمایندگان مردم در خانه ملت شرایط پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی را مشخص کردند

 

 

 

نمایندگان در نشست علنی صبح روز دوشنبه، 9 اسفندماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینهای جزییات لایحه بودجه سال 96 با بند الحاقی 2 تبصره 5 این لایحه با 122 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی 2 تبصره 5 لایحه مذکور؛ به دولت اجازه داده می‌شود اموال غیرمنقول و املاک متعلق به خود را که واگذاری آنها مشمول سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی نیست و مصارف آنها نیز از مصادیق جزء (2) بند (و) سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی نمی‌باشد با رعایت قوانین و مقررات تا سقف پنجاه‌هزار میلیارد (50.000.000.000.000) ریال به فروش رسانده و منابع حاصل را پس از واریز به خزانه‌داری کل برای بازپرداخت بدهیهای خود به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص دهد.

در صورت عدم تأمین اعتبار از محل فروش اموال تا سقف فوق‌الذکر، دولت اجازه دارد باقی‌مانده اعتبار را از محل فروش اوراق مالی اسلامی بلندمدت تأمین نماید. در صورت عدم فروش این اوراق در موعد مقرر، این اوراق به سازمان تأمین اجتماعی واگذار می‌گردد. گفتنی است هم‌چنین نمایندگان با بند الحاقی 1 تبصره 5 این لایحه نیز موافقت کردند که بر اساس آن؛ به‌منظور تأمین اصل، سود و هزینه‌های انتشار اوراق مالی منتشره، به دولت اجازه داده می‌شود حسب مورد به ردیفهای مربوطه در جداول (8) و (9) این قانون اضافه نماید. منبع: وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *