نماز اول وقت شاه‌کلید حل همه مشکلات است

دسته: اخلاق و رفتار
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۰ شهریور ۱۳۹۵


نماز اول وقت شاه‌کلید حل همه مشکلات است

نماز اول وقت شاهکلید حل همه مشکلات است

حجت‌الاسلام محمود هادی، استاد حوزه علمیه، با اشاره به ویژگیهای بنده صادق خداوند ابراز داشت: بنده صادق آن است که خود را ملاک نبیند، بنده صادق در مقابل تقدیر الهی تدبیر نمی‌کند.

وی افزود: اگر دیدگاه انسان درست باشد و خود را ملاک نبیند، حضرت صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دست انسان را می‌گیرد.

حجت‌الاسلام هادی تأکید کرد: شعار بسیاری مخربی در جامعه تبلیغ می‌شود که «گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو»، تحقق این شعار، تکالیف و تعهدات انسان در مقابل خداوند و اعمالش را زیر سؤال می‌برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سیره اجتماعی امام صادق (علیه‌السلام) باید به افراد نیازمند کمک و دستگیری کرد و وجود نهادهایی مثل کمیته امداد امام خمینی (ره) تکلیف و انجام کارهای خیر را از ما ساقط نمی‌کند.

این خطیب با تشریح سیره اصلاحی امام صادق (علیه‌السلام) عنوان کرد: انسان در قبال مسائل انحرافی که در جامعه اتفاق می‌افتد مسؤول است و باید با شیوه درست و مسؤولانه با مسائل برخورد کرد و به اصلاح جامعه کوشید.

در سیره اجتماعی امام صادق (علیه‌السلام) باید به افراد نیازمند کمک و دستگیری کرد و وجود نهادهایی مثل کمیته امداد امام خمینی (ره) تکلیف و انجام کارهای خیر را از ما ساقط نمی‌کند.

حجت‌الاسلام هادی ادامه داد: دوای دردهای جامعه در انجام فرایض دینی است و انجام این فرایض آن‌قدر بااهمیت است که امام صادق (علیه‌السلام) در آخر عمر مبارکشان فرمود: هر کس نماز را سبک بشمارد شفاعت ما به او نخواهد رسید.

وی تأکید کرد: نماز اول وقت شاه‌کلید حل مشکلات است و هرکسی به این باور نرسیده می‌تواند با امام صادق (علیه‌السلام) عهد بسته و امتحان کند. منبع: تبیان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *