نقض حقوق بشر این بار توسط کنیا

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۸ آذر ۱۳۹۵


نقض حقوق بشر این بار توسط کنیا

نقض حقوق بشر این بار توسط کنیا

دستگیری دو وکیل رسمی اعزامی از سوی وزارت خارجه

455729153

 پلیس کنیا دو تن از وکلای دادگستری در ایران را به اتهامات واهی دستگیر کرد.

این دو وکیل دادگستری یعنی آقایان عبدالحسین صفایی و نصرالله ابراهیمی عضو هیأت علمی دانشگاههای معتبر تهران هستند و پی‌گیریهای خبرنگار فارس حاکی است ظاهراً این دو نفر از طرف وزارت امور خارجه ایران به کنیا مأمور شده بودند تا مذاکراتی را برای آزادی دو تن از زندانیان سیاسی ایران که در زندانهای کنیا به سر می‌برند با هماهنگی وزارت امور خارجه ایران انجام دهند. پس از برگزاری یک دور از مذاکرات در حین بازگشت به هتل پلیس کنیا این دو تن را دستگیر کرده است.

سید نصرالله ابراهیمی یکی از اعضای کمیته بازنگری در قراردادهای نفتی بود. این کمیته به ریاست سید مهدی حسینی وظیفه تدوین الگوی جدید قراردادهای نفتی را بر عهده داشت.

گفتنی است بازداشت سید نصرالله ابراهیمی و عبدالحسین صفایی که هر دو از اساتید حقوق در دانشگاههای معتبر ایران هستند ارتباطی با مأموریت آنها در وزارت نفت نداشته است و آنها به درخواست وزارت امور خارجه به کنیا سفر کرده بودند.

در همان ساعات اول دستگیری وزارت امور خارجه به پرونده ورود پیدا کرده و به اصرار سفیر کنیا این دو تن از زندان آزاد می‌شوند اما با شیطنت برخی از نفوذیها و رسانه‌های بین‌المللی این دو تن دوباره بازداشت و روانه زندان می‌شوند.

در حال حاضر وزارت امور خارجه به دنبال احضار سفیر کنیا است تا از طریق رایزنیهای سیاسی پرونده این دو وکیل ایرانی خاتمه پیدا کند. ظاهراً‌ تمام اتهاماتی که به این دو تن زده شده است صحیح نیست و وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع است.

درخواست ایران از کنیا: دو وکیل ایرانی را فوری آزاد کنید

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: در پی این رویداد، علاوه بر پی‌گیریهای سفارت کشورمان در نایروبی با وزارت خارجه و پلیس محل، سفیر کنیا در تهران نیز به وزارت امور خارجه دعوت و ضمن اعتراض به مداخله مغرضانه «طرف ثالث» در یک موضوع خاتمه یافته که بدون تردید با قصد تخریب روابط خوب ایران و کنیا صورت گرفته، پیگیری جدی موضوع درخواست و بر ضرورت آزادی فوری این دو شهروند ایرانی تأکید شد. قاسمی افزود: سفیر کنیا در این ملاقات قول داد موضوع را به‌سرعت پیگیری و نتیجه اقدامات خود را به وزارت امور خارجه اطلاع دهد. قاسمی در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به هویت شناخته‌شده وکلای مذکور، روند رسیدگی به این رویداد تحت تأثیر خبرسازیهای بدخواهان روابط دو کشور قرار نگرفته و با پیگیری جدی و تعامل مسؤولانه دولت و قوه قضاییه کنیا، دو شهروند ایرانی فوراً آزاد شوند. منبع: فارس ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *