نقش «ع.ز» در خریدوفروش محموله‌های نفتی؟

دسته: رویداد حقوقی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۸ دی ۱۳۹۵


نقش «ع.ز» در خریدوفروش محموله‌های نفتی؟

محاکمه همدست بابک زنجانی چه زوایایی از پرونده فساد نفتی را روشن میکند؟

نقش «ع.ز» در خریدوفروش محمولههای نفتی؟

 

 

%d9%85%d8%ad%d8%a7%da%a9%d9%85%d9%87-%d9%87%d9%85%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%da%a9-%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%86%d9%87-%d8%b2%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2

در بیستمین جلسه دادگاه علنی پرونده موسوم به فساد نفتی قاضی صلواتی در جریان رونمایی از پشت پرده هزینه کرد ۵۰۱ میلیون دلار پول نقد دریافتی از شرکت فال نامی از متهم «ع.ز.م» به میان آورد این در حالی است که صبح امروز اداره کل بینالملل قوه قضاییه از استرداد این متهم خبر داده و حال باید دید نقش وی در خریدوفروش محمولههای نفتی چیست؟

اداره کل امور بین‌الملل قوه قضاییه امروز اعلام کرد که متهم “ع.ز” یکی از متهمان اصلی پرونده فساد بزرگ نفتی بامداد امروز به کشور مسترد شد.

بنابراین گزارش متهم مذکور که به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 28 تهران تحت تعقیب بین‌المللی قرارگرفته بود، توسط پلیس بین‌الملل ناجا با همکاری سایر نهادها به کشور مسترد شد.

درخواست استرداد متهم ابتدا به کشور مالزی ارسال و در آنجا دستگیر شد، لیکن استرداد وی ناکام ماند تا این‌که در کشور دیگری شناسایی و دستگیر گردید.

حالا جای این سؤال باقی است که این متهم مسترد شده به کشورمان کیست و با بازداشت و محاکمه وی چه زوایایی از پرونده بزرگ فساد نفتی آشکار خواهد شد.

این فرد که چندین بار در جلسات دادگاه زنجانی از او سخن به میان آمده بود، قطعاً در جلسات بازپرسی حرفهایی برای گفتن خواهد داشت. در بیستمین جلسه دادگاه علنی پرونده موسوم به فساد نفتی زمانی که قاضی صلواتی از پشت پرده هزینه کرد ۵۰۱ میلیون دلار پول نقد دریافتی از شرکت فال رونمایی کرد نامی از ع. ز. م در راستای ۵۰ میلیون دلار هزینه انبارداری برای وی برده شد. هم‌چنین در بیست و چهارمین جلسه دادگاه حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی در ادامه دفاعیات خود عنوان کرده بود که واسطه خرید بانک fiib در مالزی آقای م بوده است.

از سوی دیگر رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی نیز در رابطه با نقش این متهم مسترد شده در پرونده فساد نفتی، استرداد وی را یکی از بهترین و تعیین‌کننده‌ترین اقدامات دستگاه قضایی دانست و گفت: به‌عنوان کسی که از محتویات پرونده مطلع است و بیست‌وشش جلسه در دادگاه حضورداشته عنوان می‌کنم که جای خالی این فرد بازداشت‌شده در دادگاه کاملاً حس می‌شد و این اقدام قوه قضاییه یک اقدام اساسی جهت کشف حقیقت و احراز واقعیت است.

وی مدعی شد: موکلم عملاً در عملیات اجرایی خریدوفروش نفت و تحویل محموله‌های نفتی دخیل نبوده و از طریق تلفن و ایمیل کارهای مدیریتی را انجام می‌داد و این فردی که امروز به کشورمان بازگشته است، در واقع یکی از عوامل اصلی است که در عملیات اجرایی خرید و فروشی نفت و تحویل محموله‌های نفتی نقش داشته است. وکیل متهم نفتی تصریح کرد: یکی از اشخاصی که بایستی توضیح دهد که این محمولات نفتی را کی، کجا و چگونه تحویل گرفته همین شخص بازداشت‌شده است.

اظهارات وکیل بابک زنجانی در مورد نقش متهم دستگیرشده در پرونده فساد نفتی صرفاً نظر شخصی وی بوده و هنوز هیچ مقام قضایی‌ای اظهارنظر رسمی‌ای رسمی در این مورد نداشته است. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *