نقش جنبش دانشجویی در ایجاد تمدن اسلامی

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۳ اسفند ۱۳۹۵


نقش جنبش دانشجویی در ایجاد تمدن اسلامی

نقش جنبش دانشجویی در ایجاد تمدن اسلامی

 

 

294439747

جنبشهای دانشجویی بیشک یکی از موتورهای محرکه هر جامعه است که این محرکهها میتوانند کشورها را به مقاصد و اهداف خود برسانند. یکی از آن اهداف در کشور اسلامی ما یعنی ایران ایجاد تمدن اسلامی است. تمدن اسلامی بهنوعی یکی از اهداف متعالیه جمهوری اسلامی ایران است، حال نقش جنبشهای دانشجویی در ایجاد این فضاها چه میتواند باشد؟

بی‌شک جنبش دانشجویی هر ساله بهتر از سالهای قبل فعالیت می‌کنند این موارد را در مقایسه با دانشجویان اول انقلاب می‌توان دید. نقش دانشجو و جنبشها در تولید گفتمانهای عمیق به‌نوعی کم‌رنگ است و این در حالی است که تشکلهای دانشجویی برای پر کردن رزومه‌ها نباید فعالیت کنند و نقش آنها فراتر از این‌کاره است یعنی این‌که جنبشهای دانشجویی باید ابر گفتمانها را ایجاد کنند تا کشور را به این سمت سوق دهند، کشوری اسلامی که بتوانند حرفهایی نو و تازه را برای جهانیان بزند کشوری که بتواند کمترین آسیبهای اجتماعی، کمترین مشکلات اساسی و بیشترین بازده را در حوزه مادی و معنوی را درون خود جای دهد این حرفها را نیز باید در عمل و به شکل ملموس به همه نشان داد این‌که بتوان حرف نو در راستای فطری آدمی زد بی‌شک دارای استقبال خواهد بود، اما متأسفانه لذتهای زودگذر و تغییر اولویتها با کمک رسانه‌ها نیز ما را از اهدافمان دور کرده است.

در این راستا اهدافی که جنبشها می‌توانند دنبال کنند بسیار است. در این ‌بین تشکلهای دانشجویی باید بتوانند در مسایل اصلی کشور پیش‌قدم باشند و در رابطه با ریزترین جزییات نیز نظر بدهند آشنایی و هضم کردن واژه‌هایی مثل ارتباط با آمریکا، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت علمی، سبک زندگی، الگوی پیشرفت اسلامی و ایرانی را جزو اولویتهای اصلی خود قرار دهند و آن را تبدیل به گفتمان عمومی کنند، دفاع بدون تقیه از نظام اسلامی و ایجاد صدایی واحد بین دانشجویان مسلمان جهان از دیگر ابعاد رسیدن به تمدن اسلامی است که جزو وظایف این تشکلها است و با نگاهی راهبردی به آینده انقلاب اسلامی است که می‌توان درباره آینده تصمیم گرفت. منبع: خبرگزاری دانشجو


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *