نظرسنجی جدید «سی ان ان» ترامپ فاصله خود را با کلینتون کاهش داد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۴ آبان ۱۳۹۵


نظرسنجی جدید «سی ان ان» ترامپ فاصله خود را با کلینتون کاهش داد

نظرسنجی جدید «سی ان ان» ترامپ فاصله خود را با کلینتون کاهش داد

اختلاف پنجدرصدی آرا

درحالیکه 14 روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا باقیمانده، تازهترین نظرسنجی که شبکه تلویزیونی «سی ان ان» انجام داده است، نشان میدهد «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان فاصله خود را با «هیلاری کلینتون» رقیب دمکراتش کاهش داده و اختلاف آرا را به پنج درصد رسانده است.

%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%81-%d9%be%d9%86%d8%ac-%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af%db%8c-%d8%a2%d8%b1%d8%a7

 نظرسنجی مشترک سی ان ان و موسسه نظرسنجی «اُ آر سی» (ORC) که امروز سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد کلینتون از میان رأی‌دهندگان احتمالی 49 درصد آرا را به دست آورده است.

دراین نظرسنجی، دونالد ترامپ نیز تنها با اختلاف پنج درصد از حمایت 44 درصد رأی‌دهندگان احتمالی برخوردار شد. تازه‌ترین نظرسنجی مشترک سی ان ان و ORC درحالی‌که انتشار یافت که روز گذشته (دوشنبه) نظرسنجی شبکه خبری‌ای.بی.سی نیوز آمریکا اختلاف بین دو نامزد دمکرات و جمهوری‌خواه را 12 درصد اعلام کرد.

در نظرسنجی‌ای.بی.سی نیوز که در فاصله زمانی 20 تا 22 اکتبر (29 مهرماه تا اول آبان) انجام‌شده بود، هیلاری کلینتون از حمایت 50 درصد رأی‌دهندگان احتمالی و رقیب وی از حمایت 32 درصدی همراه بود.

سی ان ان همچنین گزارش داد در نظرسنجی مشترک این شبکه و ORC اختلاف چشمگیری میان جامعه تحصیل‌کرده و غیر تحصیل‌کرده برای این دو نامزد وجود دارد. دراین نظرسنجی، کلینتون 52 درصد آرا را بین رأی‌دهندگان تحصیل‌کرده آمریکایی به دست آورده و ترامپ نیز 41 درصد آرا را کسب کرده است.

اما در نظرسنجی مشترک سی ان ان و ORC ترامپ با کسب 62 درصد آرا در میان رأی‌دهندگان غیر تحصیل‌کرده در مقابل 32 درصد کلینتون، فاصله زیادی را به وجود آورده است. در میان رأی‌دهندگان زن و مرد نیز کلینتون توانسته حمایت 53 درصد رأی‌دهندگان زن را به خود اختصاص دهد و ترامپ تنها 41 درصد را به دست آورد. دراین نظرسنجی ترامپ با کسب 48 درصد آرا در میان رأی‌دهندگان مرد، یعنی تنها با اختلاف سه درصد از رقیب خود پیش است. نظرسنجی اخیر و مشترک سی ان ان و ORC بین 20 تا 23 اکتبر (29 مهرماه تا سوم آبان) با تماس تلفنی از میان هزار و 17 رأی‌دهنده احتمالی به عمل آمد.

سی ان ان گزارش داد: ترامپ می‌گوید رسانه‌های «حقه‌باز» نظرسنجیهای «ساختگی» ارائه می‌کنند.

ترامپ با نزدیک‌تر شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برشدت حملات خود افزوده است. او یکشنبه گذشته در ‘نیپلز’ Naples ایالت فلوریدا به‌صراحت و خطاب به رسانه‌های آمریکایی بخصوص فاکس نیوز گفت: سیستم انتخاباتی در آمریکا «فاسد»، «شکست‌خورده» و «متقلبانه» است.

اظهاراتی که با واکنش رقیب دمکرات وی روبرو شد و هیلاری کلینتون در همان روز در کارولینای شمالی گفت: ترامپ تهدیدی مستقیم برای دمکراسی آمریکا است.

انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا قرار است هشتم نوامبر برابر با 18 آبان ماه برای تعیین چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری این کشور برگزار شود.

دراین دور از انتخابات ریاست جمهوری، برخلاف انتخابات مقدماتی که آرا «الکتُرال» (آرا نمایندگان) شمارش می‌شد، این بار آرا «دلگیت» (مجمع انتخاب‌کنندگان) شمارش خواهد شد؛ شمارشی که درواقع آرا مستقیم مردم آمریکا برای تعیین رئیس‌جمهوری آمریکا محسوب نمی‌شود. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *