نظام بوروکراسی دانشگاههای ایران صحیح عمل‌نکرده است


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵


نظام بوروکراسی دانشگاههای ایران صحیح عمل‌نکرده است


رئیس دانشگاه کردستان:

نظام بوروکراسی دانشگاههای ایران صحیح عمل‌نکرده است

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه نظام بوروکراسی باید فرمت دهی صحیح، برنامه‌ریزی و پیشرفت را در پی داشته باشد، گفت: متأسفانه در دانشگاههای ایران نظام بروکراسی چنین عمل‌نکرده و این‌یک معضل است.
 فردین اخلاقیان، در گردهمایی معاونان اداری مالی دانشگاههای سراسر کشور، طی سخنانی به وضعیت آموزش عالی قبل از انقلاب اشاره و اظهار کرد: در سال 60 تنها 70 هزار دانشجو در کشور حضور داشتند که وابستگی شدیدی نیز به دانشگاههای خارج از کشور داشتند.

وی افزود: امروز خوشبختانه با تغییرات به وجود آمده در وضعیت آموزش عالی، 5 میلیون دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه کردستان رشد دانشگاههای کشور و عبور از آموزش محوری به پژوهش محوری را دستاورد مدیران و اساتید آموزش عالی کشور دانست و عنوان کرد: در یک مقطع با اقدامات شتاب‌زده و بدون توجه به کیفیت، موجب به وجود آمدن بدنه‌ای غیر کیفی در دانشگاههای کشور شد و دانشگاهها را به کارخانه‌های چاپ مدرک تبدیل کرد.
وی از برنامه‌ریزی برای تغییر این وضعیت خبر داد و تصریح کرد: این وضعیت به آموزش عالی کشور لطمه وارد کرد و امروز نیز دانشگاهها تاوان بیکاری و عدم اشتغال این مدرک بگیران را پس می‌دهند.
اخلاقیان با اشاره به ایجاد تورم و رکود توأمان در دانشگاههای کشور، اعلام کرد: خوشبختانه مسئولین و مدیران فعلی برای تغییر این وضعیت تلاش می‌کنند و امیدواریم دانشگاههای کشور از این وضعیت نجات یابند.
وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته دنیا دانشگاهها به‌صورت هیأت امنایی اداره می‌شوند و این به دلیل سالم بودن و اهمیت دار بودن دانشگاههاست.
منبع: ایسنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *