نظام بانکی برای تأمین مالی واحدهای کوچک و متوسط اراده جدی دارد

دسته: حقوق اقتصادی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۵


نظام بانکی برای تأمین مالی واحدهای کوچک و متوسط اراده جدی دارد

نظام بانکی برای تأمین مالی واحدهای کوچک و متوسط اراده جدی دارد

 

 

مدیرعامل بانک سپه در خصوص برنامه‌های سال جاری بانک عنوان کرد: بانک سپه بحث حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط اقتصادی را از ابتدای سال و بحث اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت برای ایجاد رونق اقتصادی را سرلوحه فعالیتهای اعتباری خود قرار داده است.

به نقل از روابط عمومی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی اظهار داشت: تاکنون بالغ‌بر 800 طرح تولیدی کوچک و متوسط با تسهیلاتی بالغ‌بر 6 هزار میلیارد ریال از سوی این بانک موردحمایت و پرداخت تسهیلات قرارگرفته است و با توجه به تأکیدات دولت محترم و بانک مرکزی ج.ا.ا. پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط که کالاهای تولیدی آنها قابلیت فروش در بازار و ایجاد تحرک و رونق در اقتصاد کشور رادارند به‌عنوان اولویت نخست اعطای تسهیلات بانک در سال جاری قرار دارند.

مدیرعامل بانک سپه گفت: بحمدالله هماهنگی و همکاری مطلوبی بین نظام بانکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و کارگروههای استانی دراین خصوص وجود دارد.

چقازردی افزود: دراین راستا جلسات مستمری با دستور جناب آقای مهندس جهانگیری معاون اول محترم ریاست جمهوری و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص بررسی و ارزیابی عملکرد نظام بانکی درزمینه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط برگزار می‌گردد و بااراده جدی مسؤولین نظام بانکی تسهیلات قابل‌توجهی تا پایان شهریور به این واحدها پرداخت خواهد شد.

وی بابیان اینکه در راستای انتظار دولت تدبیر و امید از بانکها برای خروج از رکود فعلی و ایجاد رونق اقتصادی، بانک سپه هم طرح اعتبار در حساب‌جاری را برای مشتریان در نظر گرفته است؛ اذعان داشت: بانک سپه طرح کارت خرید اعتباری را ارائه کرده که دراین راستا اگر واحدهای تولیدی، فروش و یا هر فعالیت دیگری را مدنظر داشته باشند در بازار برای آنها تقاضاهایی وجود دارد.

مدیرعامل بانک سپه در تشریح بانکداری بدون ربا اظهار داشت: قانون عملیات بانکی فعلی توسط مجلس شورای اسلامی تصویب‌شده و شورای نگهبان هم آن را تأیید کرده است و هم‌اینک جاری و ساری است که با توجه به قانون، شرایط و مقتضیات زمانی، وضعیت بازار پول و سرمایه و شاخصهای اقتصادی، لازم است اصلاحاتی در قانون ایجاد گردد.

چقازردی خاطر‌نشان کرد: بحمدالله در فقه تشیع، پویایی وجود دارد و کم‌وکاستیهایی که در حال حاضر در برخی از عقود اسلامی و ابزارهای تجهیز منابع وجود دارد می‌تواند در طرح جدید یا لایحه‌ای که توسط دولت تهیه می‌شود موردتوجه قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با اصلاح قانون عملیات بانکی بتوانیم آن را کارآمد سازیم و اگر احیاناً نواقص و کاستیهایی وجود دارد با همراهی دولت و مجلس می‌توان آن را رفع کرد.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *