نظامیان انگلیسی از کنوانسیون حقوق بشر اروپا،‌ معاف می‌شوند

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
جمعه - ۲۳ مهر ۱۳۹۵


نظامیان انگلیسی از کنوانسیون حقوق بشر اروپا،‌ معاف می‌شوند

نظامیان انگلیسی از کنوانسیون حقوق بشر اروپا، معاف میشوند

 

درحالیکه شکایات زیادی علیه اقدامات نظامیان انگلیسی در عراق و افغانستان ارائهشده، دولت انگلیس به دنبال معافیت نیروهای ارتش این کشور از متعهد ماندن به کنوانسیون حقوق بشر اروپاست.

ترزا می نخست‌وزیر انگلیس گفت از نظامیان این کشور در مقابل قوانینی که آنها را بعد از دوره جنگ تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد، معاف می‌شوند.

به نوشته روزنامه تلگراف، نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه مشترکی با مایکل فالن وزیر دفاع این کشور، نظامیان این کشور را از کنوانسیون اروپایی حقوق بشر معاف بنابراین قوانینی که دلیل اقدامات گذشته در دوران جنگ نظامیان را تحت تعقیب قرار می‌دهد،‌ شامل این افراد نمی‌شود.

این اقدام پیروزی بزرگی برای نظامیان این کشور و برای آنانی است که مخالف پیگرد قانونی نظامیان بوده‌اند و بدین ترتیب نظامیان انگلیسی به دلیل ارتکاب جرم در عراق و افغانستان تحت پیگیری قانونی قرار نمی‌گیرند.

اخیراً هزاران شکایت علیه نظامیان انگلیسی به دلیل ارتکاب جرم در عراق و افغانستان ارائه‌شده بود و قرار بود به این شکایت رسیدگی قانونی شود.

ترزا می در همین راستا گفت، معافیت نظامیان انگلیسی از قوانین حقوق بشر اروپا خیلی اهمیت دارد چون سربازان انگلیس در حین خدمت از حمایت دولت اطمینان دارند اما آنان همچنان موظف به تعهد به قوانین انسانی بین‌المللی هستند.

برخی حامیان حقوق بشر ضمن اعتراض به این اقدام دولت گفته‌اند، بسیاری از شکایاتی که علیه عملکرد نظامیان انگلیسی بوده مربوط به سوء رفتار و سو‌ءاستفاده است و اقدامات دولت باید در راستایی باشد که چنین رفتارهایی از بین برود و اجازه ادامه آن به نظامیان داده نشود.

منبع: وب‌سایت فارس

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *