نظارت ناظر دیگر بر مجلس محافظه‌کاری نمایندگان را در پی دارد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۸ آبان ۱۳۹۵


نظارت ناظر دیگر بر مجلس محافظه‌کاری نمایندگان را در پی دارد

مطهری با اشاره به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان:

نظارت ناظر دیگر بر مجلس محافظهکاری نمایندگان را در پی دارد

نایبرئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات مجدد سخنگوی شورای نگهبان درباره نظارت این شورا بر نمایندگان در دوره نمایندگی، تأکید کرد که نظارت ناظر دیگر بر مجلس آفات زیادی ازجمله محافظهکاری نمایندگان را در پی دارد.

%d9%85%d8%b7%d9%87%d8%b1%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d8%b8%d8%b1-%d8%af%db%8c%da%af%d8%b1-%d8%a8%d8%b1-%d9%85%d8%ac%d9%84%d8%b3-%d9%85%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8-%d9%87%da%a9%d8%a7

علی مطهری اظهار کرد: آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه دوم گفته‌اند قبول دارم که در سیاستهای کلی انتخابات، مرجع نظارت مستمر بر نمایندگان مجلس مشخص نشده است ولی بهتر است ناظر بیرون مجلس باشد چون «خود نظارتی» مجلس کارساز نیست.

وی افزود: ایشان باید بدانند که تعبیر «خود نظارتی» برای مجلس توسط رهبر انقلاب در جمع نمایندگان دوره هشتم مجلس به کار رفت و بعدازآن بود که قانون نظارت بر رفتار نمایندگان تصویب شد؛ یعنی قاعدتاً مقصود مقام رهبری از نظارت مستمر همان نظارت مجلس بر خود است، چون نظارت ناظر دیگر بر مجلس، آفات زیادی ازجمله محافظه‌کاری نمایندگان را دربر دارد.

علاوه بر این، مجلس چون کارش تقنین و نظارت است به قول فلاسفه ناظر با لذات است و نمی‌تواند ناظر دیگری داشته باشد.

نماینده مردم تهران در پایان تأکید کرد: اگر بنا باشد شورای نگهبان ناظر مجلس باشد، باید مرجع دیگری ناظر شورای نگهبان باشد و تسلسل لازم می‌آید که محال و نشدنی است. بند مربوط به «تعیین سازوکار لازم برای حسن اجرای وظایف نمایندگی» در سیاستهای کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده، اخیراً مورد مناقشه‌ی نمایندگان و اعضای شورای نگهبان قرارگرفته است. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *