نشست عالی هماهنگی ستاد حقوق بشر با حضور عباس عراقچی برگزار شد

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۳ بهمن ۱۳۹۵


نشست عالی هماهنگی ستاد حقوق بشر با حضور عباس عراقچی برگزار شد

نشست عالی هماهنگی ستاد حقوق بشر با حضور عباس عراقچی برگزار شد

 

649165589

نشست عالی هماهنگی ستاد حقوق بشر با حضور دکتر محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد و سید عباس عراقچی معاون حقوقی وزارت امور خارجه و سایر اعضا از جمله مدیران عالیرتبه قضایی بهمنظور تدوین و بررسی برنامههای حقوق بشری داخلی و خارجی برگزار شد.

در این نشست سوءاستفاده‌های دول غربی از موضوع حقوق بشر به‌منظور اعمال فشارهای سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران و نحوه مقابله با این اقدامات در مجامع بین‌المللی و هم‌چنین نحوه استفاده از فرصتهایی که ایران در شرایط فعلی به دست آورده است، موردبحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست تأکید شد که حقوق بشر برای جمهوری اسلامی موضوعی بسیار مهم است و سعی بر این است تا از هر موقعیت و فرصت مناسبی که در صحنه بین‌المللی به دست می‌آید، برای بیان دیدگاه جمهوری اسلامی در خصوص حقوق بشر بر اساس تفکر اسلامی استفاده شود و از تجاوزاتی که به حقوق بشر و حقوق انسانها در منطقه و در دیگر نقاط دنیا صورت می‌گیرد، پرده‌برداری شود.

در این نشست تأکید شد که جمهوری اسلامی ایران همچنان ملجأ مظلومین دنیا در مباحث حقوق بشری است و باید در این خصوص از همه امکانات و ازجمله امکانات رسانه‌ای و دیپلماتیک در مجامع بین‌المللی بهره‌گیری شود.

هم‌چنین در خصوص گفتگوهای حقوق بشری کشورمان در خصوص مسایل حقوق بشری از جمله گفتگوهای دوجانبه و چندجانبه و نحوه تعمیق و توسعه آنها بحث و تبادل‌نظر شده و محورهایی پیشنهاد شد.

حضار در این نشست نیز در خصوص گفتگوهای حقوق بشری ایران و اتحادیه اروپا گفتگو کرده و مرحله فعلی این گفتگوها را مورد مرور اجمالی قرار داده و برای گامهای بعدی در این گفتگوها نیز راهکارهایی ارائه کردند. منبع: داد ایران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *