نشاط اجتماعی جوانان در جامعه مغفول مانده است

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۵


نشاط اجتماعی جوانان در جامعه مغفول مانده است

رئیس گروه ارزیابی سازمان مردم‌نهاد

نشاط اجتماعی جوانان در جامعه مغفول مانده است

868866404رئیس گروه ارزیابی سازمان مردم‌نهاد وزارت ورزش و جوانان بابیان اینکه نشاط اجتماعی جوانان در جامعه ما مغفول مانده است، گفت: دولت تاکید بیشتر بر کارآفرینی برای جوانان دارد.

نورالله پاشا، در دوره تخصصی دانش‌افزایی سازمان مردم‌نهاد جوانان کشور افزود: تعداد ۱۲۱۳ سازمان مردم‌نهاد معتبر در کشور از سال ۹۱ تاکنون فعالیت داشته‌اند.
وی ادامه داد: سازمانهای مردم‌نهاد مهم‌ترین و مؤثرترین ابزار برای کمک به آسیبهای اجتماعی، محرومین و کمک به توسعه کشور هستند.
رئیس گروه ارزیابی سازمان مردم‌نهاد وزارت ورزش جوانان تاکید کرد: اولویتهای ملی امسال در سطح کشور در بررسی طرحها و برگزاری کارگاهها آسیبهای اجتماعی جوانان بوده و با تاکید بر دختران جوان ورزش همگانی، کسب‌وکار، کارآفرینی اجتماعی جوانان و فقرزدایی با رویکرد توانمندسازی اجتماعی این اولویتها رتبه‌بندی شده است. پاشا تصریح کرد: کارگروههای تخصصی امسال به دنبال شبکه‌های آسیبهای اجتماعی و توسعه عدالت آموزشی همچنین به دنبال احیا عفاف و حجاب است. وی بابیان اینکه نشاط اجتماعی موضوعی بوده که در جامعه ما مغفول مانده است، یادآور شد: مهم‌ترین مشکل ما اشتغال جوانان بوده به همین خاطر دولت تاکید بیشتری بر کارآفرینی دارد. رئیس گروه ارزیابی سازمان مردم‌نهاد وزارت ورزش جوانان، با اشاره به اینکه نگاه ما باید فراتر از مرزها و محدودیتها باشد، گفت: اگر می‌خواهیم به سمت مستقل شدن برویم باید کارآفرینی اجتماعی انجام دهیم و با ابزار کارآفرینی اجتماعی شغل ایجاد کنیم. وی بابیان اینکه باید ابزارهایی که می‌توانند به سازمانهای مردم‌نهاد کمک کنند را فراهم کنیم، افزود: ما باید از تجربه‌های دنیای امروزی استفاده کنیم و خلاقیت را به جوانان بیاموزیم تا با نگاه جدیدتر به حل مسائل خود بپردازند. پاشا تاکید کرد: سازمانها مردم‌نهاد الگوی افراد دغدغه‌اند جامعه بوده و توانمندیهای افراد باید در معرض عموم قرار بگیرد.وی یادآور شد: NGO یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی است، نه وابسته به دولت است و نه اثری از حاکمیت درون آن پیدا می‌شود. رئیس گروه ارزیابی سازمان مردم‌نهاد وزارت ورزش جوانان با اشاره به ویژگیهای ساختاری سازمانهای مردم‌نهاد، خاطرنشان کرد: سازمان مردم‌نهاد باید به سمت اجتماعی شدن پیش برود و تخصصی بودن یکی از ویژگیهای بنیادین و مهم این سازمانها بوده است. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *