نزدیکی به روسیه اولویت اتریش در دوران ریاست بر سازمان امنیت و همکاری اروپا

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۹ دی ۱۳۹۵


نزدیکی به روسیه اولویت اتریش در دوران ریاست بر سازمان امنیت و همکاری اروپا

نزدیکی به روسیه اولویت اتریش در دوران ریاست بر سازمان امنیت و همکاری اروپا

 

500700818

وزیر امور خارجه اتریش که کشورش از ابتدای ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی ریاست دورهای بر سازمان امنیت و همکاری اروپا را به عهده گرفته است نزدیکی و مذاکرات با روسیه را از اولویتهای این سازمان در این دوره اعلام کرد.

به نقل از سایت رادیو آلمان، برای اتریش کوچک ریاست دوره‌ای بر سازمان امنیت و همکاری اروپا که از ابتدای سال جاری میلادی آغازشده مسؤولیت دشواری است.

“فرانک والتر اشتاین‌مایر”، وزیر امور خارجه آلمان به مناسبت پایان دوران ریاست دوره‌ای کشورش بر سازمان امنیت و همکاری اروپا نتیجه‌گیری مشکوکی را ارائه داده تأکید کرد: درگیریهای اوکراین هنوز حل‌نشده است، اعتماد بین روسیه و غرب ازدست‌رفته است.

“سباستین کورس”، وزیر امور خارجه اتریش نیز برای سال 2017 به‌خصوص یک هدف را مدنظر قرار داده است و آن این است که دوباره قدرتمندانه‌تر به روسیه روی آورد. وی دراین‌باره گفت: مزیت بزرگ ما این است که ما یک کشور کوچک اما بی‌طرف هستیم که ازنظر جغرافیایی نیز همواره پلی بین غرب و شرق محسوب می‌شدیم. ما به‌خصوص در سالهای سخت بحران اوکراین همواره اساس گفتگوهای خوب با روسیه را حفظ کرده‌ایم. ما باید به دنبال مذاکره با روسیه باشیم.

صلح در قاره ما نه علیه روسیه بلکه تنها کنار این کشور وجود خواهد داشت. سباستین کورس تصمیم دارد در اولین نیمه ماه ژانویه به اوکراین سفر و هم‌چنین با ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در خط مقدم شرق اوکراین دیدار کند. در نیمه دوم ژانویه نیز وی یک تست عملی برای در پیش گرفتن استراتژی آشتی با روسیه را در پیش‌گرفته و به مسکو سفر خواهد کرد. سباستین کورس هم‌چنین مسأله سوریه و عراق را ازجمله تکالیفی می‌داند که سازمان امنیت و همکاری اروپا باید در هرصورت غیرمستقیم به آن بپردازد.

وی در این‌باره گفت: ما حدود 10 هزار نفر از منطقه سازمان امنیت و همکاری اروپا داریم که برای شرکت در درگیریهای عراق و سوریه به این منطقه سفرکرده‌اند. اگر این افراد برگردند این‌یک تهدید امنیتی گسترده برای جامعه ما در اروپا خواهد بود، بنابراین باید کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا مبارزه با افراط‌گرایی را قویاً در دستور کار خود قرار دهند. یکی از مسایل مهمی که در این میان مطرح است این است: آیا رئیس‌جمهور جدید آمریکا و وزیر امور خارجه وی این تشکل چندجانبه را اصلاً جدی خواهند گرفت؟ منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *