نرخ سود بانکی وام مسکن تک‌رقمی شد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۵


نرخ سود بانکی وام مسکن تک‌رقمی شد

مدیرعامل بانک مسکن :

نرخ سود بانکی وام مسکن تکرقمی شد

 

محمد هاشم بت‌شکن بابیان این‌که تمام هم‌وغم ما کمک به مسکن برای فعال شدن آن است، گفت: از سوی دیگر به دنبال پشتیبانی از خانوارهای کشور به‌ویژه متوسط را برای خانه‌دار شدن از طریق توانمندسازی فراهم کنیم.

وی یادآور شد: بانک مسکن در یک سال گذشته سبد خود را برای خانه‌دار شدن مردم کامل کرده است، دراین راستا یکی از محصولات اصلی ما صندوق پس‌انداز یکم است که با شرط یک سال سپرده‌گذاری تا سقف 80 میلیون تومان، 60 و 40 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن بابیان این‌که یکی از دغدغه‌های ما میزان اقساط این وام بود، افزود: سود این تسهیلات ابتدا 14 درصد بود که بر اساس ارزیابیهای صورت گرفته مشخص شد میزان قسط بالاست. دراین زمینه روند کاهشی سود تسهیلات آغاز شد و تک‌رقمی شد.

بت‌شکن نرخ سود این تسهیلات در بافتهای فرسوده را 8 درصد اعلام کرد و گفت: از امروز دستورالعمل اجرایی سود تک‌رقمی به تمام شعب برای اجرا ابلاغ شد که میزان اقساط را به‌طور متوسط 41 درصد کاهش (با نرخ 8 درصدی) و 32 درصدی برای نرخ سود 9.5 درصدی خواهد داد.

وی دوشنبه هفته گذشته درباره تک‌رقمی شدن سود تسهیلات مسکن گفته بود: به‌طور متوسط برای تسهیلات 60 میلیون تومانی سود به 8 درصد تسهیلات کاهش‌یافته،‌41 درصد اقساط متقاضیان کاهش می‌یابد. قبلاً با نرخ 14 درصد قسط ماهانه 860 هزار تومان و امروز با نرخ سود 8 درصد متقاضی ماهانه 512 هزار تومان پرداخت می‌کند.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: میزان متوسط قسط وام 60 میلیون تومان به‌صورت پلکانی در بافتهای فرسوده 512 هزار تومان و با نرخ سود 9.5 درصدی حدود 550 هزار تومان است. همچنین میزان اقساط ماهانه وام 80 میلیون تومانی در تهران با سود 8 درصدی (بافت فرسوده) 683 هزار تومان و با سود 9.5 درصدی 742 هزار تومان است.

بت‌شکن یادآور شد: از سوی دیگر با توجه به تأکید دولت در احیای بافت فرسوده،‌به دنبال این بودیم که از چه راهی می‌توانیم با توجه به محدودیتهای دولت نرخ سود تسهیلات بافت فرسوده را کاهش دهیم. دراین راستا اولویت خاص برای این بافت در نظر گرفتیم و کمترین سود را نیز (8 درصد) به این بخش اختصاص دادیم. وی با اشاره به نرخ اوراق حق تقدم مسکن بیان کرد:‌ نرخ این اوراق چندی پیش افزایش یافت که بانک مسکن برای تعادل در قیمت عرضه اوراق را بیشتر کرد به‌طوری‌که نرخ متوسط اوراق الآن به 85 هزار تومان کاهش‌یافته و فکر می‌کنیم روند کاهشی معمول خود را دنبال خواهد کرد. مدیرعامل بانک مسکن در خصوص کاهش نرخ سود اوراق حق تقدم نیز گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم که به‌محض کامل شدن کاهش سود اوراق حق تقدم در دستور کار خواهد گرفت.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *