نخست وزیر فرانسه: پیروزی ترامپ شانس پیروزی لوپن را افزایش می‌دهد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۵


نخست وزیر فرانسه: پیروزی ترامپ شانس پیروزی لوپن را افزایش می‌دهد

نخست وزیر فرانسه: پیروزی ترامپ شانس پیروزی لوپن را افزایش میدهد

 638866758

نخست وزیر فرانسه گفته است، پیروزی شخصی چون ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میتواند باعث شود تا مارین لوپن ملیگرا و راستافراطی هم در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی فرانسه پیروز شود.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه در جریان پاسخ به سوالی در یک نشست اقتصادی در برلین درباره احتمال پیروزی مارین لوپن، کاندیدای جبهه ملی فرانسه در انتخابات این کشور گفت:‌ این امر امکان‌پذیر است. تمامی نظرسنجیها نشان می‌دهد که مارین لوپن انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه را به دور دوم می‌کشاند که در مه 2017 برگزار می‌شود. دور نخست این انتخابات در آوریل برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به خطر احتمالی از سوی راستهای افراطی گفت: اگر انتخابات به دور دوم بکشد، این امر امکان‌پذیر است که لوپن کاندیدای راستها یا چپها باشد به این‌معنا که توازن سیاسی به‌طور کامل از بین می‌رود.

همچنین نگرانیهای زیادی در فرانسه وجود دارد که موج پوپولیستی که باعث شد تا ترامپ وارد کاخ سفید شود و انگلیسیها به بریگزیت رأی دهند، منجر شود تا مارین لوپن نیز به الیزه وارد شود. والس گفت: به‌طور حتم با خطری در فرانسه روبرو هستیم. وی تأکید کرد که تفاوتهایی میان ترامپ و لوپن وجود دارد و اشاره کرد که این میلیاردر آمریکایی کاندیدای یک حزب اصلی است، اگرچه صحبتها و رویکردهایش غلط هستند.

مشخص نیست که والس می‌‌خواهد در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه کاندید شود یا خیر.

نخستین دور این انتخابات آوریل 2017 برگزار می‌شود. نظرسنجیها نشان می‌دهد که مارین لوپن در دور دوم انتخابات که هفتم مه سال آتی میلادی برگزار می‌شود با کاندیدای محافظه‌کار از جناح راست روبرو می‌شود. درحالی‌که سیستم انتخاباتی دو بخشی یا دو دوره‌ای فرانسه نتیجه‌گیری را برای خارجیها سخت‌تر می‌کند، ناظران بر این باورند که پیروزی ترامپ و بریگزیت احتمال پیروزی را برای لوپن آسانتر می‌کند.

لوپن که در نظرسنجیها با 25 تا 28 درصد آرا را از آن خود کرده، گفته است که پیروزی ترامپ نشان می‌دهد که همه‌چیز ممکن است. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *