نخستین گروه دانشجویان دکتری به آلمان اعزام می‌شوند

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۰ تیر ۱۳۹۵


نخستین گروه دانشجویان دکتری به آلمان اعزام می‌شوند

نخستین گروه دانشجویان دکتری به آلمان اعزام می‌شوند

نخستین گروه دانشجویان ایرانی دوره دکتری، برای گذراندن دوره‌های ۶ تا حداکثر ۹ ماهه فرصت مطالعاتی با استفاده از بورس مشترک به دانشگاههای آلمان اعزام می‌شوند.
قرارداد همکاری مشترک میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) به امضا رسید.
قرارداد همکاری مشترک میان وزارت علوم جمهوری‌اسلامی ایران با مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان(DAAD)  توسط حسین سالار آملی، قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل و دوروته رولان، دبیر کل این مؤسسه به امضا رسید.
سالار آملی در مراسم امضای این قرارداد، با اشاره به وجود تعداد زیادی از تفاهم‌نامه‌ها با موضوعات و در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهش و فناوری با کشورهای جهان، تاکید کرد: این نخستین باری است که قراردادی به‌صورت مشترک با عنوان برنامه بورس مشترک و در زمینه اعزام دانشجو امضا می‌شود.
وی از کشور آلمان، به‌عنوان نقطه اوج اولویتها برای همکاری در زمینه‌های علمی، آموزشی و پژوهش و فناوری یاد کرد و افزود: در راستای توسعه این همکاریها در سال جاری، معاون وزیر آموزش و تحقیقات آلمان، به همراه روسای انجمن ماکس پلانک و بنیاد تحقیقات آلمان (DFG)، در سپتامبر ۲۰۱۶ به کشورمان سفر خواهند کرد.
وی همچنین به سفر روسای دانشگاههای ایران به کشور آلمان در ماه اکتبر امسال اشاره کرد.
گفتنی است بر اساس این قرارداد، نخستین گروه ۷۵ نفره از دانشجویان ایرانی دوره دکتری، برای گذراندن دوره‌های ۶ تا حداکثر ۹ ماهه فرصت مطالعاتی با استفاده از بورس مشترک،  به دانشگاههای آلمان اعزام می‌شوند. منبع: خبرگزاری مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *