نحوه مجازات متخلفان حوزه تالاب های کشور تعیین شد

دسته: آخرین مطالب , تازه های قوانین
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶


نحوه مجازات متخلفان حوزه تالاب های کشور تعیین شد

نحوه مجازات متخلفان حوزه تالاب های کشور تعیین شد

نمایندگان مردم در خانه ملت نحوه مجازات متخلفان از قانون حفاظت،احیا و مدیریت تالاب های کشور را تعیین کردند.

مایندگان درنشست علنی روز یکشنبه، 3 اردیبهشت مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه حفاظت،احیا و مدیریت تالاب های کشور با ماده 4 این لایحه با 125 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

براساس ماده 4 این لایحه حفاظت،احیا و مدیریت تالاب های کشور؛اشخاص حقیقی و حقوقی متخلف از احکام این قانون و مقررات مصوب پس از اقامه دعوی توسط سازمان حفاظت محیط زیست حسب تشخیص مرجع قضایی به پرداخت جریمه به میزان 3 تا 5 برابر خسارات وارده و در صورت تکرار علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جریمه به میزان 6 تا 8 برابر خسارات وارده محکوم می شوند.

جبران خسارات وارده به تالاب های کشور از جریمه های متخلفین

گفتنی است؛با توجه به نیاز تبصره یک لایحه حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور به دو سوم رأی نمایندگان با 135 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در صحن علنی با آن موافقت کردند.

براساس تبصره یک لایحه حفاظت،احیا و مدیریت تالاب های کشور، درآمدهای ناشی از اجرای وصول جریمه ها و خسارات موضوع این قانون طی ردیف درآمدی جداگانه که در قانون بودجه هر سال مشخص می شود، به حساب خزانه داری کل کشور واریز و معادل صددرصد (100%) آن با پیش بینی در قوانین بودجه سنواتی به منظور جبران خسارت وارده و حفاظت، احیا و مدیریت تالاب ها در اختیار صندوق ملی محیط زیست قرار می گیرد. منبع: وب سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *