نتایج همه‌پرسی فصل جدیدی در تاریخ ترکیه رقم زد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶


نتایج همه‌پرسی فصل جدیدی در تاریخ ترکیه رقم زد

نتایج همهپرسی فصل جدیدی در تاریخ ترکیه رقم زد

نخستوزیر ترکیه رأی «آری» در همهپرسی تغییر قانون اساسی این کشور را فصل جدیدی در تاریخ ترکیه خواند و از مردم به خاطر این رأی تشکر کرد.

بنعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه در اولین سخنرانی خود پس از اعلام نتایج رفراندوم اخیر در ترکیه گفت: این رفراندوم بازنده ندارد و برنده اصلی آن ملت ترکیه است.

به گزارش شبکه خبری ان.تی.وی، بنعالی ییلدیریم در سخنرانی خود در دفتر مرکزی حزب عدالت و توسعه در آنکارا در جمع هواداران این حزب درحالی‌که باران شدیدی می‌بارید، گفت: ملت کشورمان به عاملان کودتای خائنانه ۱۵ ژوئیه با رفتن به صندوقهای رأی بهترین جواب را دادند. کسانی که می‌خواستند ترکیه را نابود کنند، اکنون شرمسار هستند زیرا حرف آنها در رفراندوم نهایی نشد بلکه حرف ملت ترکیه به کرسی نشست. اکنون با عزمی راسخ به راه خود ادامه خواهیم داد. وی ادامه داد: دموکراسی به پیروزی رسید. ملت ترکیه به پیروزی رسید. ما با همه تفاوتهای موجود همگی یکی هستیم. کسانی که نه گفتند و کسانی که آری گفتند، یکسانند. همه بدانند که ما با یکدیگر برادریم. ییلدیریم اضافه کرد: ملت ترکیه با حضور گسترده خود در رفراندوم از دموکراسی کشور حمایت کرد. ما به نحو احسن از این رأی‌گیری برای رفاه و آرامش مردم کشورمان استفاده خواهیم کرد. او اضافه کرد: با توجه به نتایج آرای رفراندوم، اکنون یک فصل جدید در کشورمان بازشده است. همه ما برای این‌که به یک انتخاب دموکراتیک دست‌یابیم، بسیار تلاش کرده‌ایم. ما توقف نکرده و راه خود را ادامه خواهیم داد و از دموکراسی، برابری و اتحادمان حمایت خواهیم کرد.

ییلدیریم تأکید کرد: دموکراسی نه به معنای برتری بر دیگری بلکه به معنای حفظ اختلاف‌نظرها است. اکنون ملت کشورمان تصمیم‌ خود را گرفته و اعلام کرده است که خواهان تأسیس سیستم ریاست‌جمهوری است. ملت ترکیه با حضور خود پای صندوقهای رأی بار دیگر اعلام کرد که در برابر هیچ‌گونه مداخله و تهدید خارجی تسلیم نخواهد شد. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *