نبود متقاضی برای 11 هزار رشته محل دانشگاه آزاد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۵


نبود متقاضی برای 11 هزار رشته محل دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد خبر داد:

نبود متقاضی برای 11 هزار رشته محل دانشگاه آزاد

 

 

حمید میرزاده در دوازدهمین جلسه هیأت امنای استان آذربایجان غربی با اشاره به چالشهای پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت گسترش فعالیتهای اقتصاد دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: کاهش جمعیت کشور و افزایش مراکز آموزشی باعث شده تا دانشگاه با صندلیهای خالی مواجه شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا سال 1399 از میزان متقاضیان تحصیلات تکمیلی نیز کاسته شود، به همین سبب واحدها باید بر روی فعالیتهای دانش‌بنیان و آموزشهای کاربردی نیروی انسانی تمرکز کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: ازآنجایی‌که بسیاری از واحدهای دانشگاه دارای ظرفیتهایی چون ساختمانهای مازاد هستند می‌توانند از این پتانسیل برای اجرای طرحهای گردشگری استفاده کنند.

میرزاده با اشاره به ابلاغ بخشنامه‌ای دراین خصوص گفت: واحدها با توجه به امکانات و پتانسیلهای خود می‌توانند نسبت به راه‌اندازی تورهای گردشگری برای خانواده دانشگاه آزاد اقدام کنند.

وی افزود: از 29 هزار رشته محل دانشگاه آزاد اسلامی حدود 11 هزار رشته محل آن فاقد متقاضی است این در حالی است که این تعداد رشته محل همچنان برای دانشگاه ایجاد هزینه می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد برای برون‌رفت مشکل زیان دهی برخی واحدها گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی، توسعه فعالیتهای دانش‌بنیان و بالا بردن اثربخشی دانشگاه از مواردی است که واحدها باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

حدود 100 واحد دانشگاه آزاد زیان ده است

میرزاده تأکید کرد: مشکل زیان دهی واحدهای این دانشگاه طی سالهای 87 تا 91 خود را نشان داد که حدود 235 واحد این دانشگاه زیان ده شدند اما خوشبختانه با اعمال سیاستهای جدید طی سه سال اخیر تراز مالی دانشگاه آزاد مثبت شد و تعداد واحدهای زیان ده به کمتر از 100 واحد رسید.

وی با اشاره به اتمام طرحهای عمرانی طی سه سال اخیر گفت: با برنامه‌ریزیهای صورت گرفته تا پایان سال 95 تمامی طرحهای نیمه‌تمام عمرانی دراین دانشگاه به اتمام می‌رسد که این امر با توجه به شرایط اقتصادی کشور کار دشواری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: واحدها باید تمهیداتی را بیندیشند تا میزان شهریه دانشجویان کاهش یابد و متقاضیان ورود به دانشگاه همچنان این دانشگاه را که دارای برندی ملی و بین‌المللی است، انتخاب کنند.

میرزاده گفت: پس از برجام شرایط خوبی برای همکاریهای علمی برای دانشگاهها به وجود آمد و دانشگاه آزاد نیز از این فرصت بهره برده و اقدام به تأسیس چند دفتر در دانشگاههای کشورهایی چون آلمان، روسیه و ایتالیا کرد که با استقبال دانشجویان ایرانی خارج از کشور و فارسی‌زبانان مواجه شده است. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *